Hemliga födelsedagshälsningar och funderingar runt den klassiska normen av en 20årig flicka som inte vill bliva stur.

Det har ösregnat hela dagen, verkligen hela dagen. Oavbrutet skyfall under de senaste 14 timmarna.

I vår familj säger vi alltid att vädret på din födelsedag reflekterar hur snäll du har varit under det gångna årets lopp. I dag fyller min lillebror år!

Han blir 16 år, syster yster fyller myndig nästa söndag och ”ungarna” är redan 14 år gamla. Jag, jag lider så smått av obefogad åldersnoja och en ständigt växande obegriplig rädsla för ”vuxenheten” som när som helst förväntas infinna sig hos mig. Varför? Vad är det för fel med att läsa fantomen och leka med dinosaurier och bilar när man är 20? Varför ses det som något konstigt att blanda högen med räkningar man helt plötsligt betalar själv med serietidningar om superhjältar och sexiga kvinnor i nöd? Jag har inget intresse av att förvandlas till en stel och gråklädd vuxen kvinna i kostymdräkt och praktiska skor. Gud, bara tanken på dessa skor får mig att rysa. Länge leve de fenomenalt obekväma men ack så förtvivlat snygga conversen i starka färger och underliga mönster!

Men aja, för att återvända till vad jag egentligen ville skriva; grattis lillebror på din födelsedag! Du kan väl försöka att vara lite snällare nästa år? Bara lite, snälla! Det hade varit kul med i alla fall 10 minuters uppehåll ;) haha. Älskar dig.

Kramar
Catta



jag och min bror ^.^


Kommentarer
Postat av: Aina

Si grattis til din lillebror fra meg:) søte dere er sammen<3

Så fin tekst Catta og jeg kjenner meg veldig igjen,jeg vil heller ikke bli voksen:/ Jeg vil heller være "et stort barn" ;)

Puss&kram

2011-08-11 @ 21:59:11
Postat av: Flisa ^^

Häftigt skrivit gumman, med det menar jag att det var rätt härligt skrivit, typisk dig ^^



Grattis än en gång till Calle :)

2011-08-13 @ 17:05:41
Postat av: Pappsen

Ju mer jag tänker på det ju mer övertygad är jag att vi ska hyra ut honom till någon uttorkad by i afrika nästa år. Någon nytta kan vi väl ha av honom ;-)

2011-08-26 @ 11:11:18
Postat av: Paula

Vet inte om det här fungerar detta är en ny värld för mig, vet inte riktigt var har jag kan skriva för att bara skicka en hälsning till dig helt allmänt.Hur gör jag. Kram

2011-08-28 @ 11:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0