Å herre gud, jag borde verkligen inte lämnas ensam för länge.

Okej, så det är min lediga helg och Bekah är och hälsar på sin farfar i frankrike. Nooot good!

Jag har insett en sak, i stunder av stress eller rent allmänt i stunder av tristess, verkar det som om min nördighet…utvecklas. Fram tills i går var allt helt ok. Fram tills i går lyckades jag hålla mig själv upptagen och sysselsatt. Bekah åkte i måndags och tisdag – torsdag jobbade jag. I fredags var jag i Melton under dagen och tillsammans med Jenny (en tjej som jobbar i kaféet på området och bor i Bekahs lägenhet under de dagar då hon jobbar så hon slipper pendla fram och tillbaks) på kvällen. Vi delade en pizza och lite vitlöksbröd och hade ett par riktigt härliga timmar skrattandes åt någon helknäpp brittisk TVshow. Vilket, oundvikligen, leder mig vidare till min utvecklande nördighet. Det är som en sjukdom. Först Batman, sen ett ”Nemi-inlägg”, nu, nu är det dags för lite Doctor Who. I en stund av tanklöshet under fredagskvällen råkade jag nämna att jag hade funderat på att köpa ett par säsonger av serien tills jag insåg hur många det fanns och att jag därmed antagligen aldrig skulle ha råd med det. Vad svarar underbara Jenny på detta uttalande? ”Jag har de första fem säsongerna på box, när mamma hämtar upp mig i morgon kan jag be henne ta med dem om du vill låna”. Vad svarar Catta? ”Yes pleas!”

Så, här ligger jag, efter nästintill 24 timmars non stop av ännu en si-fi serie med Aliens, tidsmaskiner, sarkastiska kommentarer och precis lagom flummig och mörk humor för min smak. Herre gud, var ska detta sluta?


Och om igen vill jag be om ursäkt för den extremt låga nivån mina senaste blogginlägg har sjunkigt till rent informations mässigt xD Men i ärlighetens namn så har det inte hänt särskilt mycket nytt i min lilla hörna av världen under den senaste tiden. Allt det som tidigare var så nytt och spännande har nu blivit vardagsmat och livet på landet rullar på i sin dimmiga och fuktiga lilla takt.

Dock bör jag väl meddela att jag har fick ett sommarjobb i onsdags :D Hade funderat på att fråga Liz (som är kvinnan som har hand om personalen) ett bra tag nu. Tänkte liksom att ska jag göra något så bör jag väl göra det ordentligt. Ett volontär år är inte ett volontär ÅR om jag bara är borta i 10 månader och alvarligt, det är rena mardrömmen att hitta jobb i Trelleborg under sommaren, varenda kotte mellan 14 och 24 som pluggar söker sommarjobb under juli och augusti. Så, jag kan ju alltid fråga, tänkte jag. De har ändå inga volontärer här under sommaren så de brukar ta in sommarpersonal och jag tänkte att ja, vid det laget är jag ju redan hemma med systemet och de boende så att säga :P Så, med ett förberett litet tal om just detta och det faktum att jag trivs väldigt bra här lyckades jag äntligen samla ihop mod nog för att faktiskt fråga Liz.

Det tog ca tre sekunder innan jag var anställd i ytterligare två månader. Tydligen gör jag ett ganska bra jobb ^.^ (vilket alltid är superroligt att hör). Så, min nya officiella ”hemkomst” är nu förflyttad till början av september i stället för slutet av juni.

Opps, nu bör jag nog återvända till the Doctor. Han är för tillfället (iklädd pyjamas) fullt upptagen i en svärdsfäktning mot en röd Alien (som i ärlighetens namn låter lite som en Orch) för att rädda hela mänskligheten (igen). Jupp, garanterat dags att vända uppmärksamheten tillbaks till Tv-rutan.


Måtte Bekah komma tillbaks snart!


Kommentarer
Postat av: Pappa F

Nörd on! Det är bara sunt för kropp och själ.



Pappa F

2011-11-21 @ 05:29:59
Postat av: Flisan ^^

Dock har det varit väldigt, VÄLDIGT trevligt att ha långa samtala med dig på msn/facebooK!! <3

2011-11-21 @ 11:16:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0