Death by PowerPoint

Så i dag har jag jobbat 8,5 timme. Två av de timmarna spenderade jag städandes tillsammans med några av de boende, ytterligare två timmar la jag ner på ”självstudier” i ”First Step – to your health and social care learning disability qualifications” (som är det certifikat jag nog kommer få i hantering av vuxna med förståndshandikapp när jag väl är klar med den här tegelstenen till studiepärm de har gett mig) och sist men inte minst spenderade jag just fyra timmar på en ”Safeguarding Adults – Alerters”-träning tillsammans med fem andra här från the Lodge. Det var faktiskt en riktigt intressant föreläsning men när föreläsaren öppnade hela presentationen med kommentaren ”I will try not to bore you to death” och ett stelt litet skratt skämtade han inte. Efter de första två timmarna började jag på allvar fundera på hur många sidor den här (för övrigt riktigt trevliga om än smått stela) mannen hade i sin till synes oändliga PowerPoint-presentation.


Och X-antal timmar och ett pubbesök senare x)
Så, nu har jag återhämtat mig, mitt huvud har slutat med sitt diskreta dunkande och min värld har äntligen återtagit sin normala vågräta horisont. Sitter bekvämt nerborrad i Bekahs soffa och mumsar vitlöksbröd framför TV:n. Det är ganska härligt att inte bo hemma ibland ;)


Kommentarer
Postat av: Ika

Njuuuuuut

2011-11-11 @ 16:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0