Den förlorade konsten i att sopa ett golv.

Visst, skratta ni, men jag är född in i en maskinstyrd värld och allvarligt, vet ni hur svårt det är att sopa upp kladdiga matrester? Min dammsugare hade klarat det på mindre än tre sekunder. Sopkvasten gjorde det inte! Och vad händer sen liksom, när du äntligen har lyckats samla ihop alla småsmulor och spillerier som av någon okänd anledning hamnat på golvet under dagen, ja, vad händer då? Då har du en fin liten hög med småkrams som bara ligger där. Och den försvinner inte. Och det är omöjligt att verkligen få upp allt, hur mycket du än försöker. Och man når inte in i hörnorna. Och allt är bara helgalet. Och varför sitter jag fortfarande och skriver om den förlorade konsten att sopa ett köksgolv?

Aja, dags att gå vidare. Bekah är tillbaka och med henne kom även alla hennes julsaker. Mellan farfar i frankrike och the Lodge Trust var hon hemma om en sväng hos hennes mamma och hämtade upp alla sina julprydnader. Inklusive hennes julgran. Så gissa vad jag, Jenny och Bekah gjorde halv 11 i onsdagskväll x) Jag kan nu stolt (?) erkänna att jag klätt årets första julgran. Haha.

För övrigt var onsdagen (som råkade vara kvällen då vi klädde granen och Bekah kom tillbaks, lessen att det tagit en vecka att uppdatera) en riktigt bra om än smått förvirrande dag. Jobbade mellan 7.30 och 14.00 och lyckades under de få timmarna vara i samtliga hus (the Lodge Trust består av tre olika hus, the Lodge – där jag jobbar, Garden house – för de äldre boende och Cottage house samt en bunte lägenheter för de mer självständiga boendena, som sitter ihop med Cottage). Började i Lodge, fast jag skulle egentligen ha varit i lägenheterna, fortsatte i Garden, stöttade sedan en av de boende från Cottage i Oakham på fikabesök (fluuuum, roligaste och stressigaste koppen kaffe jag någonsin köpt xP), tillbaks in till Garden och avslutade min dag med att stötta ytterligare en boende (denna gången från Lodge) för lunch i kaféet.

Jupp, jag har precis blivit omdöpt till ”Ping pong Cat” av Stuart (kollega). Så, från Catta till Cat till Curley Cat till Kit Cat tillbaks till Cat för att sedan sluta med ping pong Cat. Hm, jag vet inte riktigt om jag verkligen uppskattar denna senaste vänding i detta lilla drama! ;)

Mellan det förklädda lilla cirkuspasset (kallat jobb) och julgransklädnaden hann jag och Jenny även med en tripp till ”tjejkvällen” som hölls i Market Oveton Hall i onsdagskväll. Mysigt ^.^

Och nu, på tal om absolut ingenting! Vet ni hur jobbigt det är att vara sjuk när man inte är hemma xD Fram tills nu har jag haft turen att lyckas undvika diverse olika sjukdomar som har cirkulerat runt the Lodge Trust de senaste veckorna men i måndags, efter alldeles för lite sömn, för mycket kaffe på tom mage och lite åksjuka kände jag mig allmänt självömkande och extremt illamående. Det vill säga inte allt för olikt en magsjuk femåring x) Det slutade med att jag slängde mig på sängen och skypade med mamma och pappa i två timmar. Haha. Efter det att mamma och pappa loggat ut (de var bortbjudna på kvällen) loggade Flisan in. Wee! Slutade med att jag stannade uppe och pratade med henne i ytterligare tre timmar ^.^ Supermysigt! Vi insåg (efter de första två timmarna) att vi pratar för lite och alldeles för sällan ;) haha.

I går (fredags) firade vi Bekahs födelsedag ^.^ Supermysigt! Dock inte så mysigt som det hade kunnat vara om jag hade sovit över huvud taget den senaste veckan :/ Vaknade dessutom i morse (efter ca tre timmars sömn) med en svullen hals, ingen röst, en rinnande näsa och huvudvärk. Jippi. Jag känner mig såååå taggad för tillfället. Öm, NOT! Så nu sitter jag här och drömmer om att sjukanmäla mig och spendera hela morgondagen i sängen. Dock är chansen att det verkligen händer ungefär lika stor som chansen att jag kommer att vinna nobelpriset i litteratur för mitt ack så underbara bloggskrivande x) Det vill säga, inte superstor. Haha.

Nej, dags för lite avslutande roligheter, i morgon är det första advent och om bara mindre än tre veckor sitter jag på ett plan hem! :D Wee! Saknar er alla!!

Miljoner kramar tills nästa gång ;)
Vi ses snart
Pözz <3




Ps. Innan jag går och lägger mig och hoppas på lite härlig och efterlängtad sömn, ett litet…hm, inte tips utan snarare påstående; vitt vin + fruktsoda/sockerdricka = gott!, rosévin + coca cola = inte så farligt som det låter, helt ok faktiskt xD (Denna revolutionerande upptäckt gjordes under födelsedagsfirandet i fredags som en följd av knasiga scheman. Problem: inte suuuperbra att dricka vin sent på kvällen innan tidigt morgon shift. Lösning: spä ut vinet med vad vi kan hitta i kylen, aha, coca cola light! Man tager vad man haver, länge leve Pippi Långstrump!).

 


Kommentarer
Postat av: Aina

Elsker din humor Batgirl Catta:)

Håper ikke du er syk og at du har fått sove;)

2011-11-28 @ 15:13:09
Postat av: Pappa F

Bra bild! och grattis till ditt (förmodligen)absolut knasigaste inlägg än så länge. Jag blir snurrig bara av att läsa det! Hoppas du mår bättre och att du fick en mysig advent.

Älskar dig.



Pappa F

2011-11-29 @ 13:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0