Söndag den 13/11 -11

Jag ber om ursäkt till alla er stackare som både läser min blogg och har mig som facebookvän för ni tvingas genomlida en hel del upprepningar. Men eftersom jag bloggar till stor del för min egen skull (var meningen att jag skulle skriva dagbok men det sket sig ganska grundligt redan efter den första veckan) så kommer här ännu en upprepning ^.^

I går hade jag en helt underbar dag! Lyckades efter mycket om och men ta mig upp ur sängen i tid för Melton Vineyard (kyrkan jag gillar). Nice! Blev bara jag och Dawn den här gången. Vanligtvis brukar åtminstone en av de andra tjejerna eller Bekah följa med men i går var det visst bara jag som kunde/ville. Tyckte dock att det var ganska härligt (jag vet, jag är en hemsk människa) men utan de andra slutade det med att det ena samtalsämnet ledde till det andra och innan jag viset ordet av var vi inne på ganska privata och hyfsat djupa saker. Hur cheesy det än låter så kände i alla fall jag att vi ”connectade” på ett helt annat sätt i går. Allting flöt liksom bara på hur naturligt som helst när vi väl hade börjat. Från ”lessen att jag är lite sen jag somnade visst om igen” till familjevärderingar och lite tuffare historier från våra respektive bakgrunder och uppväxter m.m. Dawn är en helt fantastisk människa som har varit med om mer än de flesta.

Efter kyrkan hämtade vi upp Dawns pojkvän Steward och begav oss av till en av Meltons många pubbrestauranger för lunch. Sweet! ^.^

Kom tillbaks till the Lodge, mätt och belåten, runt kl 2 vilket gav mig gott om tid för att Skypa hem och se hur det var med åtminstone två av mina föräldrar. Hann även vinka lite till boror min innan han ropade ett ”hej då syrran”, grälade lite med mamma och pappa om när det var dags att vara hemma för middag och sedan sprang sin väg med orden ”Catta håller med mig, jag är hemma kl 8”. PANG, där gick dörren. Är inte tonåren underbara? ;) haha.

Klockan 3 var det dags för jobb igen. Söndagar här på the Lodge är sjukligt avslappnande så efter lite pappersarbete, lite musiklyssnande, lite galet dansande (som var helt och hållet mitt fel) runt vardagsrummet tillsammans med några av ”mina” boende var det dags för kvällsmat och sen iväg till kyrkan igen. Jag hade turen att hamna i gruppen som skulle iväg.

Okej att den kyrkan de boende åker till på söndagskvällar är ganska tråkig men den är klart mycket bättre än att sitta kvar här och titta på ”songs of praise” (vilket är vad alla de boende som inte kan eller vill åka någonstans gör). Så om jag fick välja mellan att stanna eller åka skulle jag definitivt välja att åka och om jag fick välja vart jag ville åka mellan de tre alternativen som finns en söndagskväll på the Lodge Trust så hade jag valt att åka med den grupp jag hamnade i.

Sammanfattning; jag var ändå väldigt glad över hur min dag på jobb artade sig.

Så, utöver att jag hade en helt fantastisk start på dagen och en sjukligt rolig fortsättning hade jag även en riktigt avslappnad jobbekväll x) haha.

Efter jobb spenderade jag ett par timmar med att underhålla en uttråkad Bekah som hade blivit hemskickad från jobb eftersom hon var magsjuk och framemot midnatt hade jag turen att ”springa på” Isabelle (svensk volontär som jag har pratat om tidigare, min ”partner in crime” från TFG konferensen xP) på facebook. Det var superkul att maila lite med henne igen. Var ett tag sen sist ^.^ Skickade även iväg ett mail till de andra paret föräldrar jag har och som jag inte hann skypa med tidigare under dagen.

Och, som pricken över i:et, fick jag dessutom brev från assistentkåren i går! (För er som inte redan vet det är assistentkåren min ungdomsgrupp i kyrkan hemma ^.^) De hade tillverkat en julkalender till mig :D Hur underbart är inte det? En julkalender!! Den var superfin och gjorde i princip hela min dag.



se så fin den är :D


Kommentarer
Postat av: Ika

Du har tur du som har dubbel uppsättning av både föräldrar och syskon:-) ( eller kanske inte ;-))

2011-11-15 @ 11:03:21
Postat av: Flisan ^^

Verkligen glad att du gillar din kalender ^^

Jag hade i alla fall sjukt kul när jag gjorde den ;)

2011-11-15 @ 20:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0