De tio budorden enligt The Lodge Trusts lagar

Ett par saker jag lyckats snappa upp under de gångna veckorna och den snabbkurs de borde ha gett mig då jag först kom. 

  1. En diskmaskin kan aldrig bli för full. Om det inte längre går att stapla på bredden, stapla det på höjden!
  2. Kontinuitet är viktigt. Även vid matlagning. Termen ”varierad kost” är en myt.
  3. Kaffe är en dryck som får lov att ta max tre sekunder att tillaga…och den får gärna lov att smaka antingen te eller uppvärm coca-cola (beroende på om du hade oturen att få tag i en kopp med socker i eller inte)
  4. Det där med punktlighet uppfanns av hedningar = vi tar det som ett skämt. Vid de få tillfällen ett specifikt klockslag faktiskt nämns kan du med god marginal lägga till ca 30 min och ändå vara först på plats
  5. Bussarnas tidtabell är egentligen mer en grov rekommendation än en faktisk tidtabell.
  6. Vad än gubben på TV säger om morgondagens väder, så har han fel!
  7. Varje ny dag bör hanteras med en enorm skopa torr humor, ett paraply och en tjocktröja i väskan. (Lite erfarenhet av kaos, ett par latexhandskar och en bit choklad för akutfall är heller aldrig fel.)
  8. Du bör alltid se till att ha en penna i närheten. Man vet aldrig när någon kommer springa ifatt dig bakifrån och på någon form av grötig engelska ge dig 50 instruktioner för den närmsta timmen och sen avsluta med ”det är okej va?” eller ”jag litar på dig nu!” och försvinna lika snabbt som de dök upp.
  9. Ta allt runtomkring dig med en nypa salt…eller en kopp te. Du väljer själv.
  10. Du behöver inte förstå för att kunna acceptera.

Kommentarer
Postat av: Pappa F

Låter nästan som mitt jobb!!! Hahahaha



Pappa F

2011-10-13 @ 13:06:50
Postat av: Aina

Elsker din humor:)

2011-10-13 @ 14:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0