Okej, så vanilj-te är faktiskt ganska gott även utan mjölk.

Det har varit en lång vecka. Många sena shift och tidiga morgnar och många timmar på egen hand med de boende. Missförstå mig rätt, de boende är fullkomligt underbara men efter tre åttatimmarspass efter varandra i princip på egen hand utan särskilt mycket hjälp eller uppskattning efteråt (oj vad jag låter som en grinig, överarbetad tonåring just nu) börjar man tröttna så smått på livet i största allmänhat.

När jag kom tillbaks i söndags hade jag en hel lista i huvudet på vad jag skulle/borde/desperat behövde göra under veckans gång. Ja, hm, en lista i huvudet. Blev visst inte mycket mer än så. Mjölken är slut (vilket förklarar min kopp te utan mjölk), tandkrämen borde räcka i två dagar till (om jag har tur) och jag kan för tillfället knappt ens ta mig från min ytterdörr till min säng p.g.a. alla högar av kläder och annat krims-krams som ligger ivägen. Allt detta i sin tur beror på det faktum att när jag väl slutat jobba har jag oftast varit för trött för att faktiskt ta mig till affären eller städa mitt rum. (Bli inte hysterisk mamma, jag ska städa innan ni kommer! Lovar!) De flesta kvällar slutar dagen oftast med att jag halvt om halvt tuppar av i Bekahs soffa och stannar där över natten.

Hur kommer det sig att du alltid har som mest att göra när du verkligen inte har någon tid att göra det på?

Ett annat liknande paradoxalt problem (okej, jag erkänner, jag har nu officiellt tittat på för många avsnitt av Numb3rs i följd) är det ökända fallet med miljoner fickor/småfack i väskan vs. tre olika par nyckelknippor. Hur kommer det sig alltid att när du är i desperat behov av, låt oss säga toaletten på andra sidan EN specifik dörr hittar du alltid alla andra nyckelknipor utom just den som råkar inkluderar din rumsnyckel?

Eller, ytterligare ett fall, varför blir du alltid sugen på flingor till frukost när mjölken är slut? Var i helskotta tar alla mina pennor vägen och vem är det som envisas med att äta upp mina russin?

Suck, livet är visst fyllt av de knasigaste och mest motsägelsefulla bekymmer man kan tänkas komma på/snubbla över.

Men men, nu ska jag se mitt sista avsnitt av Nub3rs för kvällen (skulle egentligen ha slutat efter det avsnittet jag precis såg men Charlie Epps blev just nerslagen och Amita har blivit kidnappad = jag ser ett avsnitt till) innan jag beger mig tillsängs. Jobbar kväll i morgon igen så jag har för första gången på mer än en månad möjlighet att följa med Dawn till kyrkan i Melton i morgonbitti :D

Älskar er massor
Miljoner kramar
Catta


min nya sovplats ^.^


Kommentarer
Postat av: Pappa F

Nöden är uppfinningarnas moder... Eller nåt! Hoppas allt är väl med dig annars. Ingen snigelpost denna helg. Kanske i veckan...?

Älskar dig

Alla hälsar!



Kram

Pappa F

2011-10-24 @ 11:37:30
Postat av: Flisan

Skulle bara skicka en hälsning att jag SAKNAR dig <3



Anna, Tjappe, Linda (Maya och Alvas mamma) och Lina och Marie hälsar!



Kramar och pussar <3

2011-10-24 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0