Söndag igen.

Kastrups flygplats. Tack gode gud gick min väska igenom den här gången (min andra väska, den första är fortfarande kvar på the Lodge). Men jag var visst lite tidig för mitt flyg har inte ens en gate än. Just nu sitter jag och avnjuter en obefogat och fruktansvärt dyr fransk hot dog – som för visso är väldigt god men kanske inte precis värd 40 kr – i väntan på mitt flyg tillbaks till England.

Som ni kanske har förstått vid det här laget var jag hemma om över helgen. Det var inget jag egentligen planerade men för två veckor sedan gick min gammelmormor bort och begravningen hölls i går. Så, i fredags morse ringde min väckarklocka 04.40 första gången och 05.40 satt jag i en taxi på väg till Oakhams tågstation för att sedan åka vidare till Birminghams flygplats.

Jag ber verkligen om ursäkt till alla er som möjligen kan ha tagit illa upp för att jag inte sagt något förrän nu men jag var bara hemma för en ytterst begränsad tid och hur mycket jag än ville träffa er alla så var det ändå så att jag bara hade x antal timmar på mig och där någonstans på mitten skulle jag dessutom på en begravning. Jag kände inte riktigt att jag hade varken tid, ork eller lust för en hög med ”hej-väldigt-trevligt-att-träffa-dig-vi-ses-igen-om-ett-par-månader-knapps-ens-det-hej-då-igen”-kramar så de enda jag berättade att jag var hemma för var familjen. Det blev liksom lättare så. Igen, hoppas ni inte tagit allt för illa upp.

Men för att återgå till helgen hemma. Herre gud, det kändes som om jag aldrig varit borta. Det hängde nya gardiner inne på mitt rum och där var kliniskt städat. Men för övrigt skulle jag lika gärna kunna ha sovit i 12 timmar och drömt ihop mina (nästan) två månader i England. Allt var precis som jag lämnat det och det tog nog inte mer än ca 30 minuter hemma innan min kära familj började mobba mig igen. Allt var precis som vanligt med andra ord ;D haha.


(X-antal timmar senare xP)

Nu, äntligen, nästan prick 8 timmar efter det att vi satt oss i bilen mot Hyllie sitter jag bekvämt nersjunken i Bekahs soffa framför TV:n. Väskorna ligger inslängda och bortglömda på mitt rum och skorna ligger avsparkade framför mig. Jag är allmänt supertrött men mår för övrigt bra x)

Massor med kärlek och miljoner kramar till er alla
<3


ps. bilderna på födelsedagspresenterna kommer…snart. Lovar :)


Kommentarer
Postat av: Flisan

Hej gumman!

Skönt att äntligen höra nått från dig. Och att höra vad det är som har hänt. Kände på mig att du berättar det nog förr eller senare :)

Trevligt att se lite av Sverige igen eller ;)?

Hoppas att ni i alla fall har haft en bra helg tillsammans <3



Har du fått mitt senaste brev?

Och jag är spänd på att se bilderna ;)

Det är faktiskt snart en månad sedan du blev 20 hörredu ;)!



ÄLSKAR DIG <3

2011-10-17 @ 22:26:38
Postat av: mamsen

Lilla Hjärtat! Du kom, du såg och du segrade, eller... Jag hann ju knappt känna att du var hemma förrän du var borta igen. Ja, nu har iallafall Calle flyttat in på ditt rum och lugnet hägrar på ovanvåningen.Saknar dig men jag tröstar mig med att vi ses om några få dagar igen när vi dyker upp hos dig. Börja städa! (Jag vet vilket tempo du har!!!) Älskar dig, mitt hjärta

2011-10-18 @ 19:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0