Dagens känsla: Tina Turner - I will survive

Så, då sitter jag här åter igen. Datorn uppfälld, mina tillhörigheter utspridda över det minimaliska bordet som jag tack gode gud har för mig själv och 2,70 pund fattigare men en ordentlig kopp kaffe rikare. Caffé Nero har blivit mitt nya favorittillhåll ;)

I går, som ni alla vet, fyllde jag vuxen. På riktigt! Jag har nu officiellt lämnat mina "upproriska  tonår" bakom mig och skuttat rakt in i det alla andra hänvisar till som den "bästa tiden av mitt liv". Hm. Jag har faktiskt inte lyckats bestämma mig än för om jag tycker att det känns superkul eller om jag tycker det är smått deprimerande xD. Å andra sidan har jag ännu inte heller riktigt bestämt mig för om jag håller med "alla" då de säger att de närmsta 10 åren av mitt liv kommer bli de bästa och att jag därför borde göra så mycket som möjligt av dem.

Självklart vill jag göra så mycket som möjligt med min tid men det vill jag göra oavsett vilken ålder jag firar den 25 september. Och allvarligt, kolla bara på morman. 60+, förtidspensionär och världsresenär. Jag tror allvarligt att mormor har rest mer och sett mer av världen under de senaste fem åren än hon någonsin tidigare gjort.

Men i alla fall. Poängen här är att i går var det min födelsedag och jag lovade er en ordentlig redogörelse för nyss nämnda gårdag. Så, här kommer den:

Som de flesta vet jobbade jag i princip hela min födelsedag. Hade fått ett "split shift" vilket i princip betyder att du har en superlång lunch men faktiskt jobbar från 8 på morgonen till 10 på kvällen eftersom du inte riktigt kan slappna av helt under "mellantiden". Jag jobbade 8.30 till 13.00 och sen var jag ledig till kl 17.00 innan jag började igen och jobbade till 22.00. Ni som har orkat lyssna har under veckans gång antagligen hört mig klaga en del över detta faktum men när det väl kom till kritan var det antagligen det bästa som skulle kunna hända.

00.05 började min födelsedag med ett frenetiskt paketuppackande. Mamma hade varit väldigt tydlig med det faktum att jag var tvungen att vänta tills min födelsedag innan jag öppnade det paket de skickat till mig och även om Flisan inte precis sagt något specifikt datum ville jag åtminstone försöka vänta till min födelsedag innan jag öppnade det paket hon skickat mig. Tro mig, det var inte lätt men med ren viljestyrka kan man visst komma långt. Dock inte hur långt som helst. Vi har alla våra gränser och min gräns gick vid tolvslaget (min tid). Så då sa jag god natt till Bekah och Lydia (ytterligare en kollega, vi hade alla spenderat kvällen hos Bekah…överraskad?) och tog sikte på mitt rum igen. 15 minuter senare var jag 100 pund rikare (SUPERTACK farmor och farfar!) och en lycklig ägare till en hel hög med knäppa saker och underbara ting. (Lovar att lägga upp bilder i morgon ^.^)

Efter det fortsatte morgonen på nattens tema då jag redan halvvägs mellan min ytterdörr och dörren till jobb (ca 50 meter xD) möttes av Victoria (en av mina andra kollegor som jag tror jag har nämnt tidigare) och fick ännu fler presenter ^.^ Ett supergulligt födelsedagskort, en enorm klubba med mini-marshmallows på och en silverglittrande pin med orden "Birthday girl" skrivet i stora rosa bokstäver. Fem timmar senare sjöng hela församlingen (som visserligen inte är superduper stor men som ändå består av ett 60tal personer lite drygt) happy birthday för mig samtidigt som nyss nämnda kollega kommer ut ur det kök som tillhör lokalen vi har våra mässor i bärandes på två enorma födelsedagstårtor. Dekorerade med levandeljus och hela köret.

Dagen i övrigt rullade på i sakta mak efter det. Jag fick kort från både de boende och personalen (fick till och med två supergulliga kort från de två kvinnorna som jobbar inne på kontoret) och kramar till både höger och vänster. Under min rast skypade jag med familjen (båda två) i nästan en timme skulle jag tro (kanske till och med mer) och blev omigen sjungen för, denna gången på svenska ^.^ Fick även veta i samma veva att underbara mormor och gammelfarmor Elsa satt in ännu mer pengar på mitt konto dagen till ära vilket jag inte kan tacka nog för!

När jag ändå satt med datorn i knäet passade jag samtidigt på att logga in på facebook och det slutade med att jag skrev små "tack-kommentarer" i nästan 40 minuter. Omigen, supertack till alla för gratulationerna ^.^ Jag tror att jag kom upp i ca 50 stycken innan dagen var över. Kärlek!

Kvällspasset var superlugnt. Det finns fördelar med att jobba på en kristen arbetsplast. Söndagen är en vilodag här vet ni! ;) Så, till följd av detta, spenderade jag kvällen med att dricka te, prata strunt och titta på "Kung-Fu Panda" innan det var dags att få alla i säng xD Sweet!

När klockan sen närmade sig 10 och jag kände mig lite så där lagom trött i hela kroppen och nöjd och belåten med den gångna dagen funderade jag lite flyktigt på om jag nog inte fick plats med lite coco-pops i magen innan jag tog en sväng om Bekahs och skrev allt detta. Ja, planera kunde jag ju alltid göra x)

Jag fick ganska snart veta att jag faktiskt inte behövde flingorna utan att jag istället borde gå direkt till Bekahs rum. (Jag blev faktiskt beordrad om vi ska vara helt ärliga!) Väl där väntade en hel hög med nybakta muffins, två hemmagjorda pizzor, chips och godis på mig. Visade sig att de tre andra volontärerna hade gaddat ihop sig och förberett en liten överraskningsfest för mig inne hos Bekah. Supergulligt! När jag sen väl hämtade datorn var klockan nästan redan 12 och min födelsedag var i princip över.

Omigen vill jag tacka alla för en underbar dag och underbara presenter och kort ^.^ Det tog inte många minuter att somna igår natt. Jag säger som pappa brukar göra "jag sov redan innan huvudet nuddade kudden". Och bara så ni vet var det strålande solsken och en av de varmaste dagarna på hela sommaren här i England i går och jag vet att det var precis lika fint väder hemma i Sverige! Alltså; medan det regnar på båda mina syskons och min kära pappas födelsedag lyckas jag ha strålande solsken i två länder på min. + poäng för mig!

Önskar er alla en fortsatt toppendag!
Och som alltid, miljoner kramar från ett fortfarande strålande England :D


Jupp, rolig historia...lååång historia. Men jag tror jag är runt 3 eller 4 år på den här bilden ^.^ Kolla in de ursnygga brillorna!



Ps. Nämnde jag förresten att jag på ren impuls sköt ett nytt hål i mitt vänstra öra i dag? Aja, nu har jag sagt det i alla fall ^.^
Love ya! ;)


Kommentarer
Postat av: Felicia "Flisan" Söderberg

Tänket på dig hela dagen igår ^^

"Oh idag blir Catta 20, oh vad jag vill ge henne en kram, hihi idag fyller hon år och hoppas hon har det bra" bevisligen HADE du det :) <3



Älskar dig <3

2011-09-26 @ 20:17:36
Postat av: Anonym

Låter som en höjdardag! Tur att andra kan ta hand om dig när ingen av familjerna kan. Puss och kram!



Pappa F

2011-09-26 @ 21:00:16
Postat av: Aina

Søt når du var liten og søt nu:)

Så klart er det sol på din fødsesldag;)Forresten så var det sol i Norge da også,så da var det fint vær i TRE land<3

2011-09-27 @ 09:25:36
Postat av: CissySessan

Du är verkligen värd alla solstrålar på din dag!!! Undrar dock vad resten av din familj gjorde under det gångna året.....

Alltid lika roande att läsa dina tankar. Måste påpeka att du snart måste lägga ut ljudfiler om du vill att man ska sjunga till allt, jobbigt när man inte kan melodin..

Många kramar till dig där borta!

2011-09-27 @ 20:01:17
Postat av: Nathalie

Ha en sjukt härlig tid i England! :))♥

2011-09-28 @ 20:35:59
URL: http://naathaaliejaasmine.blogg.se/
Postat av: Carolina, Clara och Ville

Hej Catta!

Flisan tipsade om din blogg:) kul att läsa hur du har det!

Lycka till i fortsättningen!

Vi saknar dig på församlingshemmet, men Flisan fixar det bra också!

Grattis i efterskott!



Kram Carolina, Clara och Ville

2011-09-29 @ 00:59:44
Postat av: (Estet) Emma

Hej Catta!



Hittade din blogg via Kajsas, som jag kikar på då och då. Vad roligt att du åkt till England! Jag kan slå vad om att du har det strålande där - något dina texter skvallrar lite grann om ;) - och jag tänkte bara passa på att gratulera i efterskott: Grattis på 20-årsdagen!



Emma

2011-10-01 @ 12:17:30
Postat av: Emelie

Hejsan!



Vart tog bilden vägen på dina "knäppa saker och underbara ting" du lovade att lägga upp? :)

2011-10-06 @ 20:33:32
URL: http://emsanintheuk.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0