Okej. TFG konferens. Spännande!

30 pers som knappt kan göra sig förstådda med eller för varandra och som ständigt pendlar fram och tillbaks mellan sina vänner från hemlandet och därmed sitt hemspråk samt den generellt dåliga engelskan i det övriga rummet. Jupp, spännande! Lägg sen till en lite förtidig (och därmed oförbered) vecka och en trasig toalett på rummet + en 27årig sydkoreansk rumskamrat som inte pratar särskilt bra engelska…spännande är mitt nya favorituttryck xD Eller, ”It’s not wrong, just different” (vilket är TFG:s slogan) eller kanske ”inget är som du tänkt dig…men det blir bra ändå!” (vilket var/blev vår slogan på lägret i Sverige). Jag har ännu inte riktigt bestämt mig för vilket jag tycker bäst om ;)

Men om vi nu bortser från de mindre småproblemen och ser till helheten har vi haft ett par jäkligt härliga dagar. Vi har omigen diskuterat konflikthantering, självmedvetenhet och gått över de grundläggande kunskaperna i kyrkorna runtom i UK och hur det är att leva i England (t.ex. var du kan göra vad och var du hittar billigast resor m.m.). Utöver det har vi haft en ”West end”-kväll = vi blev indelade i tre olika stjärngrupper (röd, blå och grön) och fick sedan i uppdrag att sätta ihop antingen ett teaterstycke, ett dansnummer eller framföra en valfri Beatlessång. Min stjärngrupp blev tilldelade Beatles-uppdraget. Det komiska i hela situationen är egentligen att jag precis, bara två dagar tidigare, hade skrivit om hela texten till ”Brev från kolonien” och nu satt jag där med ca 10 andra och kastade idéer fram och tillbaks om hur vi kunde göra något roligare än att bara framföra en valfri Beatlessång. Det slutade med att vi tillsammans skrev om större delen av texten till ”Let it be”, gjorde en power point av det hela och körde allsång tillsammans med de två övriga grupperna. Så här blev resultatet (riktigt bra om du frågar mig xD):

We love TFG – let it be
When I find myself in times of trouble
TFG counsellor comes to me
Speaking words of wisdom, let it be
And when my inbox is so empty
Lucy Adnett writes to me
Writing words of wisdom, let it be

Let it be, let it be, let it be, let it be
Writing words of wisdom, let it be

When all the lonely volunteers
meet at TFG
There will be an answer, let it be
And even if we may be parted
There is still a chance that we will see
There will be an answer, let it be

Let it be, let it be, let it be, let it be, yeah
There will be an answer, let it be
Let it be, let it be, let it be, let it be
Sharing words of wisdom let it be

Even when the sky is clear,
Rain still pours down on me
I need an umbrella, let it be
I wake up to the sound of screaming
Slamming doors awaken me
In desperate need of wisdom, let it be

Let it be, TFG, let it be, TFG, yeah
Let there be an answer, TFG
Let it be, TFG, let it be, TFG
Sharing words of wisdom, let it be

Let it be, let it be, let it be, let it be
Sharing words of wisdom, let it be

Sharing words of wisdom, let it be

Jag har aldrig träffat så många människor på samma gång som alla har åtminstone något gemensamt och som verkligen kan ha genuint trevligt ihop utan att det känns konstigt eller fejkat. Och okej, vi kanske inte kan sitta två och två över en kopp kaffe och ha en givande diskussion i tre timmar (dels för den bruna vattniga sörjan de serverar här knappast kan kallas kaffe men också för att vi inte har mycket gemensamt) men vi kan sitta 15 och 15 i en ring och bara skratta och skrika ut kommentarer när det känns lämpligt i fem timmar i stället!

Roligaste situation än så länge: shoppingrunda med Isabell en och en halv timme efter vårt ”Money matters” seminarium (som gick ut på att lära oss volontärer att hålla en väldigt tajt budget och verkligen tänka på vad det är vi köper). Jag tror t.ex. att vi spenderade mer än en timme i en minimalisk prylaffär fylld till bredden med bara krimskrams och onödigheter. Vi skrattade så vi nästan grät när vi insåg att det inte ens hunnit gå två timmar mellan uppmaningen (eller snarare ordern, beroende på hur man ser på det) om att bara köpa det du verkligen behöver och vår runda x)

Efter prylaffären hittade vi en 99p:s affär (ca 10 kr/saks affär). Gissa vad mamma, din äldsta dotter har just investerat i 3 förpackningar röd hårfärg och hon kommer antagligen att klippa av sig det lilla hår hon har igen :D För det första är det bara ivägen när jag jobbar och för det andra är vattnet här väldigt…annorlunda från vattnet hemma. Jag tror jag använder typ en halv flaska balsam varje gång jag tvättar mitt hår och ändå känns det som om jag springer runt med ett fågelbo på huvudet. Mitt hår har verkligen tagit skada här. Så, alltså, jag kommer nog klippa av det, bara så ni vet där hemma ^.^

Nu bör jag nog gå och lägga mig och kanske till och med försöka packa väskan, åker tillbaks till the Lodge Trust i morgon och kommer antagligen att publicera detta då. (De har inget tillgängligt bredband här.)

Så, oavsett vad klockan är i Sverige när detta kommer ut, god natt och sov gott
Trötta kramar från en något överväldigad knasboll
Pözz och kram <3


Kommentarer
Postat av: Pappa F

Water bad for hair? Ok. Synd. Vi ses när du kommer hem! Hahaha. Skojade bara...

Visst är det häftigt att ha noll gemensamt och ändå upptäcka att man har massor av nämnare man kan umgås kring?

Älskar dig



Pappa F

2011-09-15 @ 19:23:51
Postat av: Pappa F

Och JA! Nya texten till " let it be" var jättebra.

2011-09-15 @ 19:25:12
Postat av: Pappsen

Övrelevnadstips för skandinaver i england: Starbucks! De gör riktigt kaffe som går att dricka och inte det andra tramset de håller på med. I värsta fall får man ta en dubbel espresso...

Och klipp inte av allt håret, vi tar med en dunk balsam när vi kommer!

2011-09-15 @ 20:59:11
Postat av: Pappsen

Vänta nu... "väldigt tajt budget" ...vad betyder det? (Och du, mamma såg det där med färgen, inget strategiskt val att lägga upp det offentligt. Falu-rött?)

2011-09-15 @ 21:04:32
Postat av: Catta x)

haha, nej inte alurött. mer som det stina har haft ^.^ och starbucks hade varit super...om det funnits i min närhet xP

2011-09-16 @ 00:00:44
Postat av: Aina

Elsker denne bloggen og alt du skriver Catta og elsker at du alltid er så positiv<3 Blir så glad av å lese alt du skriver og du får meg i så godt humør.Thaaank yooou :*

2011-09-16 @ 11:07:10
Postat av: Flisan ^^

Vet du! Jag älskade att prata med dig i Skype igår. Och Anna blev helt lyrisk! Haha, Oh hur är det med henne, hur har hon det, vem är Becka, hur är de hon jobbar med! Har även gett hon adressen till din blogg så att hon även kan ta del av ditt äventyr ^^



Och du, när jag ändå har dig på tråden...



http://www.youtube.com/watch?v=P8MxapXJKdo

LYSSNA OCH NJUT, detta är det nya nu ;)



Håll också ögonen öppna för det kommer snart ett mail med lite nya bilder från kyrkan :)



ÄLSKAR dig <3

2011-09-16 @ 17:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0