Fluuuuuum!!

Seriöst och tvättäkta flum på en så låg nivå att jag inte ens kan börja förklara vad som pågick i mitt huvud när detta skrevs. Skulle dock rekommendera er att sjunga (du kan få skråla om du vill pappa ^.^ älskar dig) ut det här högt. Blir bättre då x) Melodin kan ni möjligen ha hört förut; ”brev från kolonien”. Hört om den tidigare? ;D


Brev från
kolonien England

Hejsan släkten, tjena drösen
Här är brev från älsklings tösen
Jag mår bra här och jag trivs nu
Jag har bott in mig och spritt ut mig men det förstod väl du

Alla här är underbara
Bättre kan jag ej förklara
Skulle dock bli väldigt lycklig
Om ni skicka mig en peng lite så där godtycklig(t)

Min budget har gått åt skogen
Jag var visst inte mogen
För ett liv här utan gränser
Jag har shoppat och spenderat tills jag glänser

Men jag bör nog överleva
Om jag slutar att spendera
På saker som jag ej behöver
Men med krimskrams jag min hemlängtan gärna döver.

Stan är liten, pytteliten
Pubben tillhör dock eliten
Gör riktigt god mat, har det sagts mig
Är tyvärr ganska dyr så jag går sällan dit nej

Här är regnigt, vill jag lova
Dock inte särskilt svårt att sova
Jobbar mycket, blir rätt trött då
Och informations nivån den är så hög så

Jag slocknar tidigt, innan elva
Det gjorde jag aldrig när jag var hemma
Men jag har vant mig vid nya tider
Livet blir ju sällan bättre för att man kvider

Bussen den går inte ofta
Så jag har vant mig vid att softa
På mitt rum eller hos Bekah
För hos henne är det så mycket skönare att deka

Hon har soffa och ett stort rum
Och hon är trevlig, det är ett faktum
Liksom de flesta som jag har mött här
Jag tror inte att mitt liv här kommer bli till besvär

Nu börjar det bli svårt att rimma
På mitt fönster är det imma
Jag undrar så vad Vreeswijk gjorde
När han kört fast och orden inte flöt så som de borde

Det var allt jag kom på att skriva
Denna sången kommer bliva
En vers längre än originalet
Men att gör något sådant här är ändå redan så pass galet


Kommentarer
Postat av: Pappa F

GILLAR och garvar! :)Älskar dig.

2011-09-12 @ 10:21:33
Postat av: Anonym

<3

2011-09-12 @ 12:09:56
Postat av: Aina

Den var fra meg,navnet mitt ble borte,whaaat?!

2011-09-12 @ 12:10:40
Postat av: Flisan

Du är tossig, det vet du va ;)

Förresten, klockan 11, är det svensk eller engelsk tid ;)



Älskar dig <3

2011-09-12 @ 14:45:22
Postat av: Pappsen

Sjung den, filma det och lägg ut det på fb!

2011-09-12 @ 15:11:40
Postat av: Mamma

Hahaha. Du e för go mitt hjärta! Älskar dig så mycket!

2011-09-12 @ 17:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0