Min påskhelg…såhär en hel vecka senare

Okej, så, mest för att jag vill – min påskhelg snabbspolad:

Långfredag (eller ”Good Friday” som det kallas här på ön)
Min lediga helg började i dag och jag spenderade hela förmiddagen i sängen. Det känns inte som påsk. Enligt Bekah beror det på att vi inte har några familjer här. Jag är mer än villig att hålla med henne. Det är ingen högtid utan familjen runtomkring ^.^

Firade i stället med ett besök ner på pubben tillsammans med Bekah och sen skype med mamma, pappa, Lotta och Johan samtidigt som Bekah gömde mitt påskägg. Mamma hade skickat med ”klara” instruktioner (order) om att traditioner ska hållas oavsett var i världen jag råkar befinna mig så jag fick inte lova att öppna det påskägg som familjen skickat förrän Bekah hade gömt det så jag kunde leta upp det igen. Påskägg på påskharevis ;) haha. Och eftersom mamma ville ha bevis på att Bekah faktiskt hade gömt mitt ägg tog vi det på skype. Jag fick stå ute i korridoren medan Bekah gömde ägget inne på hennes rum och sen fick jag leta upp det samtidigt som hela familjen tittade på via skype. Men nej då, vi är inte alls galna i min släkt. Fullt normala hela bunten! ;) haha

Resten av kvällen spenderades framför TV:n inne hos Bekah.

Lördag
Såg till att faktiskt vakna hyfsat i tid i dag. Satte mig på bussen och åkte in till Melton. Spenderade ett par avslappnade timmar inne på Neros med en kopp kaffe och fritt Internet. Fick meddelande på Facebook att jag hade fått en påskpresent insatt på mitt konto från Pappa och Ulrika. Supertack :D <3

Söndag/
Easter Sunday
Följde med Victoria till kyrkan nu i morse. Mysigt. Blev sedan bjuden på en ordentlig (och enorm) påsklunch i hennes lägenhet. Supermysigt ^.^

Skypade med pappa och Ulrika under eftermiddagen och med hela familjen/släkten Holmgren på kvällen :D

Måndag/Easter Monday
Sov halva dagen och städade under resten x) haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0