The glamorous life of a care worker. We are so easily pleased ;)

Hejsan svejsan gott folk! :D Var visst ett par dagar sedan jag hörde av mig nu. Aja, det är ju lätt att ändra på :)

De senaste två dagarna på jobb har varit ganska hektiska…samtidigt som det egentligen inte har hänt sådär supermycket alls. Jag har jobbat 2-10 i Cottage både i går och i dag och eftersom jag inte vet vad som ska göras rent planerings- och pappersmässigt så har det varit ganska mycket ”dödtid” för min del samtidigt som när det väl händer något så händer det väldigt…”högljutt” tror jag skulle kunna klassas som en väldigt diplomatisk beskrivning av ljudnivån. Lustigt nog är Cottage huset med minst boende i men garanterat huset med absolut högst ljudvolym. Tråkigt! Jag saknar mina bångstyriga killar borta i Lodge ;) Må vara hänt att de driver mig till vansinne men de gör det åtminstone i en normal samtalston x) haha. As I said: the glamorous life of a care worker. We are so easily pleased ;)

I torsdags åkte jag och Carina in till Oakham innan jobb för att handla mat. Vi har nämligen pratat lite löst om att laga mat tillsammans någon gång ganska länge nu och då vi träffades för lite struntprat och en film i onsdagskväll tog vi upp det igen och såg till att faktiskt hitta en dag att göra det på den här gången. Så på söndag ska vi laga/äta lunch tillsammans. Men för att det skulle bli verklighet var vi tvungna att handla. Så ja, i går bar det av till Oakham och Tesco med 9.20 bussen eftersom att jag var tvungen att vara tillbaks till 2 då jag började jobba (och bussarna går superdåligt!).

Om jag får säga det själv så var vi riktigt effektiva med våra två timmar i Oakham (mellan 10 och 12). Vi hann både via tågstationen, postkontoret, ett par små affärer, ta ut pengar, fika (eller som i mitt fall: äta frukost) och Tesco. Hade supertrevligt! :D Vi bestämde oss så småningom för att laga till kyckling med curry och ris samt sallad.

I dag hände inte så mycket innan jobb. Sov mest faktiskt xD Den här dunderförkylningen jag dragits med nu ett par dagar vägrar att släppa så jag har sovit ganska dåligt på sistone. Men men, det går säkert över snart :P

Började som sagt jobba klockan 2 och dagen/kvällen har skrikit sig fram sakta och ganska händelselöst. Inga större eskapader i dag. Om jag ska vara ärlig vet jag inte riktigt om detta är något jag är tacksam eller lite lessen över faktiskt xD haha. Dock fick (hann) jag läsa igenom nästan hela Tims bok nu under en av de lugnare stunderna. Tim är en av mina kollegor som under de senaste veckorna har jobbat på en typ fantasy/sagobok och han berättade för mig om sin ide i början och har sedan dess låtit mig läsa igenom det han skriver. Han är jätteduktig och nu har han bara de sista kapitlen kvar! Jag är liite otålig på att se hur det går för hans huvudkaraktärer och jag hoppas verkligen att han får skrivit det sista nu till helgen :P

Beth hade fått AB-passet mellan 10 och halv 12 nu i kväll/natt och vi har inte setts på nästan tre veckor så jag stannade nere med henne i stället för att gå upp till mig då vi andra slutade. Tim stannade också den första timmen så vi satt alla och pratade :D Om jag ska vara ärlig så gillar jag verkligen 10-11.30 skiftet. AB är för trött för att skrika och gorma på folk så pass sent så oftast sitter man bara och tittar på film med henne i ca en timme innan man knackar på SM:s dörr och ber henne gå på toa för att sedan få AB i säng och gå och kolla så att SM kom tillbaks till sängen utan att trilla. Supersweet. Man börjar senare (oftast runt 5 eller så) och den där sista tiden känns det knappt som att jobba ^.^ Jag menar jag skulle säkert ändå bara ha suttit och tittat på en film ändå. Antingen här på mitt rum eller inne hos Bekah :)

I kväll slutade det dock med ett litet mini disco då en ovanligt pigg AB, jag och Beth samt Tim skrattandes dansade runt och (typ) sjöng med till låtarna från Sound of Music som var kvällens filmval :P Jag är ganska glad att ingen kom just då för av oss fyra är Beth den enda som överhuvudtaget ens kan ta en ren ton när vi ens försöker…och ingen av oss försökte xD


Så, sammanfattning: jag har allt som allt haft två riktigt mysiga och underbara dagar trotts bombförkylning och ihållande ösregn ;) (Jag har kanske inte nämn det men det har ösregnat sedan i början av april. Än har vi inte haft en enda aprildag utan regn. Visst har vi fina små stunder med solsken och klarblå himmel då och då men de stunderna är få och vara sällan längre än en timme åt gången :P Välkommen till England)

Ha det bra gott folk, jag saknar er MASSOR!
Pözz och kram
<3


Ps. På tal om att bli “easily pleased”, I dag har jag fått den mest komiska och antagligen den mest udda komplimang jag någonsin fått tidigare. JI kom upp till mig i dag, böjde sig ner och tittade mig i ögonen (han är typ dubbelt så lång som jag!), gav mig en liten halvkram och sa: ” I will miss you like a dragon you little sausage you” (vilket kan översättas till ”jag kommer sakna dig super mycket underbara du”) när jag sa att jag skulle tillbaks och jobba i Lodge i morgon. Jag menar hur underbart är inte det? xD

Som sagt, man måste älska det här stället. Beroende på vem du pratar med och på vilken tid på dygnet det är kan du bli kallad allt från poo pig (förolämpning, bara för att klargöra) till dear, till boss (en av mina personliga favoriter. Är det inte helt underbart när man ber någon att göra något och de svara ”yes boss”?! xD), till sausage. Om man har tur kan man också få höra fraser så som: ”you are beautiful”, ”you are my best friend”, ”you are lovely you”, ”you are a good person”, “you are very clever”. (Och om man har otur: ”fuck off”, ”shut your nose”, ”shut your face” (jupp, inga vanliga ”shut up” här inte, vi gör det med stil vet ni), ”I hate you” o.s.v.)

The glamorous life of a care worker… ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0