Dagens i-lands problem: i vilken väska ligger plåsterna?

I går (måndag) var en flummig dag xD Var min lediga dag, fick äntligen städat klart rummet och packat klart mina väskor, det var prick ett år sedan jag kom, träffade de nya volontärerna som alla kom under dagen, hade middag med Sarah och Tim och avslutade hela kalaset med en kopp te tillsammans med Dawn innan ett par underbara timmar i drömlandet ;)

 

I dag, tisdag – prick en vecka kvar i landet och bara tre dagar kvar på jobb :S

 

Jobbade split i dag. Höll nästan på att komma försent till jobb då min trötta hjärna först inte registrerade det faktum att jag inte längre bor på jobb. Visserligen bor Dawn (och sedan i söndagskväll även jag då) bara 10 minuter längre ner längs gatan…men ändå! Vanligtvis då jag börjar jobba halv 8 stiger jag inte upp förrän 20 över 7 så då klockan ringde tänkte jag liksom att va fan, jag kunde blunda i 10 minuter till…kanske inte xD haha. Vaknade i smärre panik då tankeverksamheten äntligen kickade in igen och jag insåg mitt misstag xD Hela kalaset slutade med att jag kom 5 minuter förtidigt. Haha. Vem vet, jag kanske behöver bli skrämd lite oftare om morgnarna så att jag kommer i tid :P

 

Mellan skiften sprang jag först in till Sarah som fyllde år i dag för att lämna av hennes födelsedagspresent innan jag lyckades lura med mig Lizzy in till Oakham :P Jag var tvungen att göra ett besök på banken och ville inte åka själv så ja, jag fick med mig Lizzy som lyckligtvis (för min del) också jobbade split i dag :D Vi hade dock världens tur. I väntan på bussen in till Oakham rullade Stuart ner längs uppfarten och undrade om vi ville ha skjuts in och sen på vägen hem lyckades vi få skjuts av Janet som, liksom vi, skulle börja jobba klockan fyra :D Så det blev extra lång tid i ”stan” utan att behöva betala busspengar :P

 

I dag har varit en riktigt bra dag och nu ska jag gå och lägga mig igen xD haha.

Så god natt gott folk :)

Ses snart

<3

 

 

p.s. gissa vad jag gjorde häromdagen xD Jag upplevde en liten panikattack över det faktum att jag snart flyttar hem till mamma och pappa igen och för tillfället är (nästan) arbetslös så ja, häromdagen när jag inte kunde sova p.g.a. alldeles för många knäppa tankar som snurrade runt runt i huvudet på mig tog jag mig för att maila organisationen bakom min (förhoppningsvis) stundande Sydafrikaresa :D Fick svar i går och just nu väntar jag bara på att åka hem och kickstarta min mobiltelefon igen så jag kan ge kvinnan jag mailar med mitt mobilnummer för mer info :D wee. Annan superrolighet är mailet jag fick från Anna i går också. Vi har pratat fram och tillbaks i ett par månader om ifall det finns timmar nere i himmelriket med barngrupperna för mig och fram tills nu har det varit ett ganska klart nej men sen i går fick jag ett mali som sa att jag kunde börja jobba den 5, dagen efter det att jag kommer hem :D Dock är det bara en dag i veckan vilket är lite tråkigt för jag måste hitta fulltid…men ändå!! xD haha.


Kommentarer
Postat av: Flisan

Och då kommer du ner direkt och jobbar med mig :)
Ska bli super härligt att träffa dig igen gumman :) <3

2012-09-03 @ 08:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0