Sarcasm is a body’s natural defense against stupid (eller) långa uppdateringar en vecka försent xD

Hejsan allihopa. Här är en framtida lista över saker jag måste (åtminstone försöka) sluta göra:

1. Uppdatera en vecka i taget

2. Sluta försöka övertyga mig själv om att jag faktiskt kommer komma ihåg allt jag gjort sex dagar tillbaks.

3. Sluta vänta med tvätten tills jag springer runt i udda strumpor och fläckiga jeans.

 

Vad tror ni? Kommer jag klara av det? Hm…endast framtiden kan avgöra om mirakel fortfarande inträffar.

 

Fredag: Jobbade mellan 7.30 och 11, fick sedan skjuts in till Oakham med Janet klockan 11 för att ta tåget till Cambridge 11.45 :) 13.10 var jag framme och började då dra mig in mot stan för att ta bussen ut till Histon där Uncle John bor. Bekah hade vid det laget redan varit där ett par dagar för att hjälpa Uncle John med att fixa taket så vi träffades upp alla tre hemma hos dem. Bekah och John hade tillsammans köpt ett par nya Converse skor till mig som en lite förtidig avskedspresent (gud vad det låter deppigt! xD haha) kärlek!! Efter ca en timme åkte vi alla tre i till stan igen för att shoppa och ”gå på punting” (den meningen låter helt fel men jag har helt tappat vad ”punting” översätts till på svenska, det är det man gör i gondoler…som i Venedig :S). Sedan första gången då jag följde med Bekah in till Cambridge har vi pratat om att ”punta” men det har liksom aldrig riktigt blivit av förr så nu såg vi till att få det gjort ;) Det var en superfin sommardag så vädret var för en gångs skull toppen xD haha. Vi hyrde en gondol för en timme och puntade runt längs Cambridge kanal i det fina vädret. Supermys!

 

Då timmen var över började vi så smått dra oss mot Pizza Express, något som Bekah nu hävdar är en tradition så varje gång vi är i Cambridge måste vi äta där åtminstone en av dagarna = det blev pizza till middag (klockan var väl runt 6-7 tiden vid det här laget redan). Sen var det tyvärr dags för mig att dra mig hemåt igen. Jag tog sista tåget som lämnade Cambridge 9 och ringde en taxi som hämtade upp mig i Oakham. Tio i 11 var jag och mina två par nya skor hemma igen ^.^ (Bekah lyckades övertala mig att köpa ett par Dr. Martens till eftersom jag har tittat på detta paret sedan jag kom i princip och hennes teori var väl att jag hade ångrat mig om jag inte köpt dem nu. Jag känner mig bara liiiite skyldig eftersom jag för första gången faktiskt fått betalt ordentligt (…eller ja, så ”ordentligt” man nu kan bli betald med £6 i timmen xD haha) och de är så sjukt mycket billigare här + att pappa och Ulrika faktiskt köpte de andra till mig = jag köpte mitt första par Dr. Martens nu ;D haha).

 

Allt som allt var det en toppendag!! :D

 

 

Lördag: började jobba 9 på morgonen. Slutade klockan 6. Däremellan hann jag med en utflykt till en typ ”djurparksfarm” en timme härifrån tillsammans med husets 7 boende (2 var hemma över helgen), John S och Janet ^.^ Var faktiskt riktigt roligt. Jag klappade får och awwade över de söta kalvarna men jag måste säga att dagens höjdpunkt var då vår nya kille (eller ja, jag borde väl snarare kalla honom ”man”, en ursöt, smått envis kille/man i sina bästa år (25+ någonting skulle jag gissa xP) med Downs syndrom som flyttade in förra tisdagen) ropade på mig över halva området. Vi stod och tittade på hönor då jag helt plötsligt hör från lekplatsområdet värdens lyckligaste röst ”Cat, Cat”. Då jag vänder mig om sitter PD på gungorna och smilar med hela ansiktet. Herre gud, det var nästan bättre än då två av ”mina” småtöser som varit rädda för mig hela terminen springer rakt fram och kramar mig nere i Himmelriket förra året. Det är stunder som dessa jag jobbar för!

 

Det slutade med att jag och PD satt och gungade i en halvtimme. Jag blev så lycklig då han ropade på mig (jag bör nog klargöra att den här mannen aldrig använder folks namn, någonsin, innan ni alla tror att jag är knäpp xD haha) att jag övergav hönorna och sprang rakt in på lekplatsområdet och satte mig på gungan bredvid.

 

Har jag nämnt på sistone att jag faktiskt tycker om mitt jobb? ;) haha.

 

 

Söndag: Jobbade morgon, gick till kyrkan med de boende. (Alltid en lika ogenomlidlig procedur. Jag lovar, vår frikyrkliga pastor här i Market Overton saknar humor och är en av de mest envisa och inskränkta människor jag någonsin träffat. Jag tappade helt den lilla respekt jag hade för mannen i fråga för flera månader sedan då han inom loppet av 30 minuter lyckades gå emot allt jag tror på som människa! (Okej, möjlig överdrift, men det är stora delar av vad jag står för i alla fall). Inom en halvtimme lyckades en enda man först be oss alla att skriva på listan av protester emot homosexuella äktenskap som låg vid dörrarna och sedan börja predika om att enligt bibeln så har vi rätt, nej, förlåt, så är det vår plikt att daska till våra barn i ”uppfostringssyfte”. Bullshit, man slår inte barn – någonsin, och homosexuella har precis lika stora rättigheter till giftemål som alla andra. Jag menar allvarligt, ur kyrkans synpunkt, vad är värst; ett äktenskap som utförs i kyrkan varav ingen av parterna är troende men vill göra det för att det är en tradition och som sedan skiljer sig ett år senare då det börjar bli lite motigt eller ett par där båda kanske är troende och som älskar varandra och vill ta del av guds välsignelse över deras tid tillsammans? Hm? Jag bara undrar liksom!) Men i alla fall, förlåt, jag kom lite av mig där xD haha. Var var jag? Just de ja, jag jobbade och gick till kyrkan xD haha.

 

Efter kyrkan då vi kom tillbaks till jobb förenade jag och John S våra ickebefintliga kunskaper i matlagning för att tillaga dagens Sunday Roast (helstekt kyckling med kokad potatis, kokade grönsaker och baconinlindade korvar + gravy (sås)). Allt detta skulle vara klart, ätbart, upplagt och serverat…och gärna samtidigt. Varken jag eller John vet hur man lagar mat. Jag tror jag berättade om när jag googlade hur man kokar ett ägg va? Mm, John är precis lika illa och vi var satta på att föda ett helt hus med människor…UTAN recept! Panik much? xD haha.

 

Slutade dock ganska bra om jag får säga det själv. Vissa saker var lite kalla, andra saker var lite överlagade men hej, allting kom på bordet och allting blev uppätet utan större klagomål och alla var mätta då måltiden var över. Med andra ord: Mission Accomplished xD haha.

 

Och sen var det bara disken kvar. Haha.

 

Skypade med familjen på kvällen efter jobb :) Jag fick även bokat min flygbiljett hem under söndagskvällen :S Enkel resa, extra baggage. Jag vet inte riktigt hur jag ska känna gentemot det om jag ska vara helt ärlig. Samtidigt som jag är superglad över att komma hem och träffa alla där hemma så är jag lika lessen över att lämna alla här :S

 

Men men, vi får väl se vad som händer när den tiden kommer. Tisdagen den 4 september landar jag i alla fall i Köpenhamn klockan 18.00 :)

 

 

Måndag: Ledig dag à jag åkte till IKEA med Dawn!!!! :D :D :D Megaglädje!! Haha. Men det var som jag skrev till farmor under söndagskvällen; det känns ganska passande att jag avslutar mitt år här med ett besök på IKEA då jag påbörjade mitt år här med att besvara frågor och kommentarer så som ”är det verkligen sant att alla svenskar har Ikeamöbler hemma?” och ”visst är det svenska köttbullarna såååååå goda?!” xD haha.

 

Dawn skrattade ganska gott åt mig då jag spenderade mer pengar i mataffären utanför än vad jag spenderade inne på själva IKEA xD (Pappa lovade att strypa mig om jag köpte något på IKEA för att släpa hem så ag höll igen! :P) Jag hade ett riktigt ”blonde moment” där inne då jag sprang runt och aha-ade över alla ”hemma sakerna” x) Jag lovar, det kändes som ett kort besök i Sverige xD.

 

Dagens inköp för min del var pepparkakor och fläderdricka x) haha. Kärlek <3

 

Dawn köpte en massa nya möbler till hennes hus (hon flyttade off cite för ett par veckor sedan och då man bor här så får man en redan möblerad lägenhet = då man flyttar ut är man möbelslös xD) varav en av sakerna hon köpte var en bokhylla. Gud, det var världens äventyr att få in den där bokhyllan i bilen xD Vi satt ganska trångt om vi säger så :P haha. Men in kom den!! Seger åt människorna ;)

 

Dagen avslutades med en timmes skype med Ulrika :D Ett superbra slut på en superbra dag!!

 

 

Tisdag: Jobbade split – träffade Sarah mellan skiften ^.^ Vi åkte in till Oakham för lunch och lite inhandling av mjölk, frukt, bröd och dylikt. Mys!

 

 

Onsdag: Okej, låt mig bara klargöra detta: jag tycker INTE om somliga av mina kollegor just nu. I dag fick jag av en slump veta att kvinnan som är här över veckan för Risk Assessment (d.v.s. hon är här för att kolla om hon passar in och trivs här) attackerade Ruth i måndags. Hon fällde Ruth till marken, satte sig ovanpå henne och började dra henne i håret. Detta fick ingen veta. Vi har ett seriöst problem med kommunikationen över hela området. I husen är det helt ok men mellan husen är kommunikationen obefintlig! Vilket är livsfarligt! Helt ärligt! Detta är ett problem! Men nej då, i dag, då jag bara nämnde detta faktum för en av mina kollegor då jag fick veta att detta hade hänt (och enda anledningen att jag till sist fick veta är för att jag råkade befinna mig i samma rum då två kollegor pratade om det) fick jag till svar att det hade inte jag med att göra. Det var inte mitt problem blev jag tillsagd så det behövde inte jag veta!

 

Är de seriösa? Jag menar helt ärligt! Folk behöver veta sånt här! Inte bara de som råkar jobba i just det huset. Folk över hela området behöver veta hur vi ska/bör hantera situationer som den här, eller nej, stryk det, folk behöver veta att vi ens har situationer som den här! Hur tänker folk! Vi befinner oss i landet av Health and safety men vi kan inte se att det här kan leda till en seriös olycka? Vad hade hänt om jag hade hittat den här kvinnan ensam någonstans och börjat prata med henne utan att veta att hon ens var kapabel till att attackera folk (för tro mig, hon ser verkligen inte ut som om hon är kapabel till det). Gud, jag blev så sjukt förbannad så jag inte visste var jag skulle ta vägen över det svaret ”you don’t need to know that”. Well guess what honey, I kind of do!

 

Tack och lov slutade jag just då så jag kunde bara gå. Mitt temperament var inte precis att leka med i just det ögonblicket.

 

Men men, något gott ledde det väl till för jag hade så mycket ilsken energi i kroppen efter det att jag fick städat hela mitt rum, sorterat och hängt undan tvätten samt tvättat det som låg i tvättkorgen.

 

Skypade även med pappa och fick pratat av mig med honom (tack!) och senare på kvällen fick jag äntligen tag i Calle igen (vi har inte pratat på 4 hela dagar nu!! xD Ve och fasa. Jag måste säga att under det här året har jag nog pratat mer med Calle än vad jag hitintills gjort under hans 17 år :P flum!).

 

Nä, nu är klockan snart 1 här och jag måste fortfarande duscha och bädda om sängen igen så vi hörs (och ses snart!)

Saknar er

<3

 

 

 

Surprise surprise, i dag är det söndag igen och jag uppdaterade aldrig xD haha. Anledning denna gång: jag tappade Internetförbindelsen på onsdagen (fråga Calle, vårt samtal bröts hastigt och lustigt mitt i en mening efter 2 timmar och 8 minuter) och glömde sen helt bort det under resten av veckan :P

 

Aja, här kommer det i alla fall ^.^

 

 

En väldigt mörk bild på Bekah och Uncle John
under puntingen xD

 

Nya Dr. Martens

 

Skorna från Bekah och Uncle John :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Pappa F

Prioritera tvätt! Ge prästen ett tjuvnyp när du får en chans! Hur höga är de där kängorna egentligen??? :) ser fram mot 4e sept!

Svar: inte sååå höga. typ armekänngor-höga xD haha. asgrymma va?? :D <3tre veckor kvar <3
Catta

2012-08-14 @ 13:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0