Uppenbarelse: jag tror att jag är lite deppig och möjligen även lite rädd xD Mindre än två veckor kvar nu.

Förra helgen var min lediga helg. Fyra dagars ledighet som jag i mitt huvud hade dedikerat till att städa och packa (eftersom de nya volontärerna anländer den 27 och då behöver tillgång till mitt rum = min sista vecka kommer jag bo hemma hos Dawn i hennes gästrum :P). Gissa vad jag gjorde under helgen? Packade och städade? Oh nej! Jag spenderade hela helgen med att undvika mitt rum helt och hållet xD haha. Sov ca 12 timmar om dagen och spenderade de andra timmarna med näsan i en bok eller inne hos Bekah.

 

Under söndagen bar det av till kyrkan tillsammans med Dawn. En tripp som sen utvecklades till kaffe tillsammans med Dawn och Stuart (hennes särbo).

 

I måndags var första dagen som jag vaknade och kände, okej, i dag kanske jag kommer få något gjort. Jag påbörjade min städning och sorteringen av alla mina saker, fick ihop en hel väska med bara ”detta-kan-åka-tillbaks-till-välgörenhetsaffärerna” och slängde en hel svart sopsäck med saker som inte var värda att skänka bort och som inte skulle med hem.

 

Om vi ska vara helt ärliga så var det inte en av mina bästa dagar här precis. Kände mig allmänt nere och inte superlycklig över hela situationen.

 

Dagen slutade med att jag gav upp halvvägs i min städning och gick över till Bekah. En stund senare åkte jag, Bekah, Ruth och Ed (den inskränkte pastorns son som är här över sommaren. Skithärlig kille trotts hans galna föräldrar xD haha) till Cottesmore för inhandling av middag då ingen av oss egentligen hade någon mat hemma :P. Då vi kom tillbaks gick Ruth tillbaks in till sig medan vi andra tre planterade oss inne hos Bekah. (Ed har för tillfället flyttat in i Zsuzsis gamla rum över veckan då hans föräldrar är på semester i Wales. Ed har inget körkort och kan därmed inte komma hem = stanna här eller inte jobba xD)

 

Väl inne hos Bekah började en av de knäppaste kvällar vi haft nu på ett tag ;) I över tre och en halv timme satt vi alla tre och lyssnade på knäppa låtar från Bekahs dator, snackade skit och sjöng med i refrängerna till de flesta av de knäppare låtarna.

 

Runt 1 på natten kastade Bekah tillsist ut oss båda och ca en timme senare lyckades jag äntligen somna.

 

Tre timmar senare var det dock dags att vakan igen. Klockan fem på morgonen skrek min elaka väckarklocka åt mig att nu var det dags att stiga upp och starta skypen. I går var det nämligen Stinas födelsedag och eftersom skolan har börjat igen för mamma och Calle så blev det upp klockan 6 på morgonen för dem = klockan 5 för mig x) Jag är en sjukt underbar storasyster. Jag vill bara klargöra detta xD haha.

 

Lyckades somna om runt 6 och sov ett par timmar till. 11.20 tog jag bussen in till Oakham där jag fick handlat lite mat och bokat hotell till farmor och farfar :D Jag tror inte att jag har nämnt det tidigare men för ett par dagar sedan (kanske en vecka eller så) så smsade pappa och bad mig boka rum någonstans till farmor och farfar. Mina underbara, helt fantastiska farföräldrar (som nog, bortsett från pappa och Ulrika är mina mest dedikerade läsare xD <3) took pity on me och mina många bekymmer med hur jag ska få hem alla mina saker så de bestämde sig för att komma och hälsa på mina sista dagar och sedan köra hem allt jag inte kan få med mig på flyget. Ultimat glädje och lättnad från min sida och supermassor med kärlek till dem!!! :D

 

Började jobba klockan fyra. Hade en ganska bra dag på jobb :) tog med några av de boende ut på en promenad + ”picknick middag” vid Rutland water för ett par timmar :) Mysigt.

 

I dag är det bara jobb som står på schemat. Mitt sista skift tillsammans med Beth :( Gud, jag vet inte riktigt om jag vill att det här ska gå fortare så jag kan få alla ”hej då” överstökat eller om jag inte vill att dessa sista veckorna ska ta slut! I går var det förresten prick två veckor kvar :/ My life is a mess right now! X)

 

Aja. Nu måste jag till jobb. Ta hand om er allihopa sås ses vi…ja, snart!

Kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0