Fredagen den 13

Okej, först borde jag nog nämna att jag har…hm ”gått vidare” efter mitt senaste inlägg ^.^ Haha. Jag har, öm ja, bara sådana dagar ibland och eftersom att jag (som jag precis skrev till pappa på FB) i princip har bytt ut min privata dagbok till en blogg för hela släkten + typ varenda kotte jag känner så råkade det bara vara så att folk visste om det den här gången :P haha. (Herre gud, jag håller på att förlora förståndet xD)

Efter det vill jag bara nämna att jag för tillfället är smått irriterad på livet i allmänhet xD I kväll spenderade jag först tre timmar med att försöka få in en av våra kvinnliga boende i duschen bara för att sedan (efter många om och men och djupa teatersuckar till både höger och vänster samt en del lögner om att hon ”faktiskt redan hade duschat”! Osv osv) spendera 20 minuter utanför badrumsdörren, tjatandes i all evighet för att få ut henne igen eftersom att det (precis som vi sagt till henne bara två minuter innan hon ”äntligen” bestämde sig för att NU var det dags för en dusch) var för sent! Klockan var för mycket och vi skulle sluta om mindre än 15 minuter. Det fanns helt enkelt inte längre någon tid! Men ja, då bestämmer i alla fall sig kvinnan i fråga för att hoppa in i duschen. Så klart.

Och så slutade det med att jag, efter att först ha trott att jag äntligen skulle kunna sluta fem minuter tidigare eller åtminstone i tid slutade (om igen) tio minuter senare. Dessutom hann jag bli utnämnd till jordens nya plågoande innan jag äntligen kunde höra låset klicka till bakom en hysteriskt skrikandes CS. Nice!

Fram till dess hade jag dock haft en riktigt bra dag! Hann skriva klart några brev innan jag började jobba och fick en lite försenad julklapp med posten från farmor och farfar. Supertack för min finfina kalender! :D Jag har häftmassat upp den på garderobsdörren ^.^

Nu är det i alla fall bara morgondagens shift kvar innan jag har en hel veckas ledighet! :D Eller ja, ledighet och ledighet. På måndag bär det av till Wales för TFG-big (konferens för alla TFG:are. Vi är nästan 100 personer och jag ser sjukt mycket fram emot att få träffa alla igen :D) Gud, jag kan knappt vänta!!

Frosten kom i kväll också :D Äntligen! Var supervackert ute (om än lite kallt) när jag väl slutade för kvällen/natten. Ville bara nämna det ;) haha. Men nej, nu ska jag nog gå och lägga mig. Jobbar tidigt i morgon ^.^

Pözz och kram allihopa.
<3



Opps, skrev visst klart men glömde uppdatera innan jag gick och la mig xD Aja, det var i alla fall fredagen den 13 i går. Ville bara poängtera detta faktum. Överlevde alla? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0