Sammanfattning av den senaste veckans äventyr

Måndag – Vaknade i Cambridge runt halv 10-tiden, bokade tågbiljett tillbaks till Oakham, fixade med taxi från tågstationen till Lodge Trust och packade min väska. Kvart över tre bar det av med buss till tågstationen, 20 i sex var jag tillbaks utanför mitt rum på the Lodge Trust. Det tog mig ca tre minuter att dumpa väskan mitt på golvet och rota fram datorn + laddaren. Spenderade resten av kvällen slappandes :P

Tisdag
– Vaknade till ösregn, skallrande fönsterrutor och insikten om att jag inte bara behövde åka och handla en liter mjölk utan bokstavligen inte hade någon mat förutom två bananer hemma xD Lyckades till sist slita mig från den varma sköna sängen och bokstavligen kasta sig mig in i duschen för att undvika mitt svinkalla badrumsgolv.

Påklädd och redo med ryggsäcken slängd över ena axeln och raggsockorna nerstoppade i gummistövlarna var jag halvvägs bort till ”busshållplatsen” (det vill säga ena hörnan av uppfarten) när en kollega + boende kom körandes bakom mig. De skulle hälsa på AB:s mamma och undrade om jag ville ha skjuts till Melton. Egentligen var jag på väg till Oakham och Tesco men herre gud, jag är inte den som är den xD haha. Så det blev en timme längre i stan (= en ordentlig kopp kaffe på Nero Café :P) eftersom bussen hem gick bättre från Melton för min del.

Fem i fyra stoppade jag i mig ännu en banan (den tredje för dagen, jag har insett att jag är smått beroende xD) och begav mig till jobb för första gången på över tre veckor! Underligt underligt. Efter 10 minuter kändes det som om jag aldrig varit borta överhuvudtaget! Jag skulle lika gärna ha kunnat jobba bara dagen innan. Aja, jag antar att jag får vara tacksam för att det kom så naturligt i alla fall xD

Jag avslutade mitt shift med en död mus och en livrädd Victoria + SE. Om igen är jag smått förundrad över vad jag tydligen är fullt kapabel till att hantera när jag väl är så illa tvungen. Tog ut den stakaren ur fällan och virade in honom i lite papper, ner i en påse och vidare ut i soptunnan. Fick sedan veta att vi för tillfället tydligen hittar ca 4 möss i vecka i vårt kök. Nice! Ovanpå det är det tydligen så att de har varit tvungna att sätta ut fällor i mer än hälften av rummen här och i köket i Cottage (huset jag bor i) har de ett par specifika lådor och skåp som de inte ens kan använda under vinterhalvåret eftersom att de bokstavligen ockuperas av små möss. Välkommen till the Lodge Trust gott folk! xD

Dock väger folket här upp för den lilla ”mus-invasionen” (och för vädret, och för mitt svinkalla rum, och för det faktum att värmen + varmvattnet bara funkar sporadiskt osv. osv. xD). Mitt fack inne på kontoret var proppfullt med julklappar och julkort från nästan hela personalstyrkan i dag! Har jag nämnt att jag älskar människorna här? De är fullkomligt underbara!

Onsdag
– Bekah kom tillbaks från Cambridge. Hon hade ett par dagars längre semester och stannade där tills i dag då xD Den människan är helt jäkla underbart fantastisk!!

Hm, känner nu att detta påstående nog behöver en liten ”bakgrundsförklaring”…undrar om det ens är ett ord xD Aja, så här var det: Jag har nog sagt att jag åkte med Bekah till Cambridge för att fira nyår. Men ja, jag kom tillbaks till England den 28 december, sov mig i princip igenom hela den 29 och åkte sedan ner till Cambridge tillsammans med Bekah den 30. Vi fick skjuts dit av hennes båda bröder (som hade kommit upp för att hälsa på dagen innan och stannat över natten) i en bil som högljutt protesterade hela resan igenom.

Väl framme i Cambridge (efter ca två timmars oväsen från bilens sida) gjorde vi inte mycket. Tog en kort promenad bort till mataffären för att handla mat för de kommande dagarna och spenderade resten av kvällen i varsin soffa med våra datorer i knäet och TV:n på som bakgrundsljud. Det vill säga vi gjorde precis det vi brukar göra x) haha.

Den 31 december firade vi den sista dagen av 2011 på det enda vettiga sätt vi kunde komma på. Vi åkte in till stan och kastade oss med huvudet före hej villt in i den galnaste shoppingrundan jag varit med om hitintills!

Till mitt försvar vill jag dock bara poängtera att till skillnad från de tidigare helgerna jag spenderat i Cambridge åkte vi bara och handlade en dag den här helgen. Inte alla dagar! Den första januari spenderade jag raklång i soffan iförd min nya One Peace xD Supernice!

Den 2 åkte jag hem igen (tillbaks till the Lodge Trust).

Men nu, för att komma till poängen och det jag egentligen ville säga när jag började detta svamlande: Någon gång under den där shoppingrundan den 31 sprang vi förbi den charmigaste lilla sakaffär jag någonsin sett. De hade helt underbara smycken och handväskor och krimskrams till både höger och vänster! Det var i den affären jag hittade en helt underbar Mumin-väska! Helt fantastiskt underbar och jag lovar, det tog verkligen hela min viljestyrka att sluta dregla över den och gå därifrån. Den där jäkla väskan kostade nämligen £60! Efter det spenderade jag resten av helgen med att övertala mig själv om att jag gjort rätt som inte köpt den.

Och jag hade nästan lyckats övertyga mig själv. Sen kom Bekah tillbaks. Och hon hade med sig presenter! Jag upprepar; den människan är helt jäkla underbart fantastisk! Hon hade köpt väskan till mig! Den galningen köpte en Mumin-väska till mig för £60! Och utöver det så hade Uncle John (som jag tyvärr missade eftersom jag var tvungen att åka tillbaks och jobba samma dag som han kom upp på kvällen efter sin semester :/) också köpte en väska till mig från Cath Kidston som jag tittat på rätt så länge.

Helt jäkla fantastiskt underbara människor!

Torsdag
– Klockan 05.13 vaknade jag av vinden som slog emot mina fönsterrutor och kunde inte somna om igen efter det. Låg och halvslumrade tills klockan ringde 07.05 då det bar av till jobb. Jag jobbade split i dag. Wee xD Kan inte precis säga att det är något jag har saknat sådär extremt mycket. Haha.

Dock gav det mig lagom mycket tid mellan de båda arbetspassen för att faktiskt ta bussen in till Oakham som jag egentligen hade planerat att göra i tisdags. Jag hade en del saker kvar att bocka av på handlelistan ^.^ Dock var jag inte riktigt beredd på den mängd saker jag skulle hitta och instinktivt känna att jag ”bara måste ha”. Shit! Min facebook status för dagen löd:
Okey, I so miss my dad and his car right now. I just carried what felt like food for an entire freaking army back home on the buss. Well atleast I don’t have to go hungry now for…a month! The snow can come whenever it feels like. I am prepared! xD
Oh, and I also miss that magical fridge that my mom has at home that refills entirely on it’s own without me having to do a thing about it xD there is always something nice and yummy in there whenever I’m hungry ;)

Och okej, hälften av det jag faktiskt köpte antar jag att jag egentligen hade kunnat klara mig utan men det var såna saker som, ja, ni vet, “alltid kan vara bra att ha hemma” :P. Aja, som sagt, nu kan det snöa hur mycket det vill. Jag har mat så jag klara mig ett par veckor utan att behöva åka in till någon av städerna och handla.

Kvällen/natten spenderade jag tillsammans med Isabelle på skype igen. Denna gång kom vi upp i 2 timmar, 35 minuter och 40 sekunder xD haha.

Fredag
– Satte egentligen klockan på 10 men kom inte upp ur sängen förrän närmare halv 1 xD Hann dock både duscha, klä på mig och borsta tänderna innan klockan 1 då Victoria hade bjudit över oss all (det vill säga oss fyra volontärer) på lunch. Supermysigt!!

Jag lovar, de enda gångerna jag egentligen faktiskt äter ordentligt ”utanför jobb” bortsätt från de få gånger jag äter ute eller käkar lunch på the country café (kaféet här på området) tillsammans med Bekah är när Victoria bjuder på lunch xD I dag bjöd hon på en supergod chiligryta med ris. Mums!

Samtalen flöt på lätt och smidigt. Vi pratade om allt mellan himmel och jord. Från hur man firar/håller fest i Uganda med 300 personer till folkdräkter och underhållning samt (så klart) om jobb och ”våra” boende. Innan någon av oss viste ordet av var klockan redan kvart över 3 och det var dags att börja förbereda för jobb igen.

Jag spenderade en hyfsat lugn kväll i Garden House tillsammans med Christie vilket faktiskt var riktigt skönt. Hur mycket jag än älskar Lodge så måste jag säga att ibland är det ganska skönt att jobba i Garden House. De har ett mycket lugnare tempo och färre boende = mindre att göra ^.^

Lördag
– Eftersom jag har jobbat på kvällarna hela jäkla veckan har jag inte haft möjlighet att skypa med familjen nu på ett tag så i morse satte jag faktiskt klockan gaska tidigt (8.30 min tid) så jag skulle kunna ringa hem innan jobb i stället för efter. Har saknat dem massor!

Skypade med mamma och pappa i ca en timme innan pappa skulle iväg till tippen och mamma skulle fortsätta med…ja, vad det nu än var jag redan har glömt bort xD Själv passade jag på att sova i ytterligare en och en halv timme innan jag var tvungen att stiga upp och duscha och klä på mig för inför jobb.

Söndag
– Hade ännu en lugn dag på jobb i dag. Superskönt! Jobbade dock morgon så jag missade min ”favorit kyrka” på morgonen men hade å andra sidan min första ”lediga eftermiddag” för hela denna veckan i dag!

Hade tänkt skypa lite mer med familjen men de ville ju inte svara när jag ringde så jag såg en film i stället xD

Efter att ha varit inloggad i över två timmar ringde de äntligen tillbaks precis i tid för att vi skulle hinna prata i ca 15 minuter innan jag skulle iväg igen! Snyggt jobbat xD haha.

Följde med Victoria till en kyrka i Leicester ^.^ Egentligen följde jag bara med för sällskapets skull från början. Victoria är supernice att umgås med och både Carina och Zsuzsi skulle också med. Utöver det består även den kyrkan av helt underbara människor och även om jag bara varit där en gång tidigare är det alltid kul att prata med någon ny ^.^ Så, jag följde med.

Kvällens predikan utgick ifrån psalm nummer 139 som nog har potential till att bli en av mina nya favoriter. Dock fick jag lilla choken när mr Prälle väl öppnar munnen. Utöver att han låter precis så som jag inbillar mig att en riktigt förbannad lärare från 1700talet skulle ha låtit precis innan han började aga sina elever så fick han en text som jag skulle vilja klassa som extremt positiv att låta som om domedagen redan var över oss. Allvarligt!

Jag hade lite problem med det :P När mässan väl var över var det dags för den obligatoriska koppen te. Under ”te-stunden” började jag och Victoria prata om det och innan jag viste ordet av hade vi (jag, Victoria, en kille Victoria känner i den kyrkan och en störtskön tjej han i sin tur kände) världens diskussion! Tror vi höll på i säkert en timme. Skit nice! :D Blev dessutom i samma veva inbjuden till diskussionskväll för 20+are hemma hos Katrine (tjejen vi träffade ^.^) torsdagen den 26. Vet visserligen ännu inte om jag kan eftersom att det är med på nästa schema men jag hoppas verkligen att jag kommer kunna gå! :D



Så, det var min gångna vecka. Hm…vad mer finns det att berätta om. Jo just de. Utöver allt det där så har jag (och jag skyller helhjärtat på Isabelle för det här) blivit helt beroende av morrötter de senaste dagarna. Isabelle äter typ en om dagen och oftast äter hon den när vi pratar med varandra så när jag var och handlade häromdagen gick jag förbi grönsakshyllan och tänkte att va fan liksom. Jag kunde lika gärna prova en bunt. Så, jag köpte en bunt. Och jag åt en bunt, om dagen xD haha. Har käkat typ 4 om dagen den här veckan :P (Vilket påminner mig om att jag måste köa fler i morgon!)

Men nej, nu ska jag gå och laga lite ris. Är superhungrig!
Hörs snart igen ^.^
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0