Nya skor, nya ambitioner och gamla nyheter xD

Hejsan allihopa. Hur är det med er? Haha. Det här är en av nackdelarna med att skriva blogg, jag har under den senaste tiden insett att jag oftast skriver mina inlägg i ”brev form” för alla andras skull men då de flesta som är intresserade av mitt liv vet allt och lite till om vad som händer här har jag inte en aning om vad som händer hemma om inte någon villig själ tar sig för att uppdatera mig här borta på ön. Jag måste säga att det är en väldigt underlig känsla att inse att ”livet går vidare” även hemma x). Mitt huvud är fullt på det klara med den iden men jag tycks ändå inte riktigt kunna skaka av mig känslan av att när jag väl kommer hem kommer allt att vara precis som vanligt. Det vill säga precis som jag lämnade det för ett år sedan. Inte sådär jättetroligt eller vad säger ni?! xD haha.

 

Men men, för att gå vidare: JAG HAR KÖPT NYA SKOR!!! :D Glädje!! Jag är nu stolt (och galet lycklig) ägare till ett par assnygga Dr. Martens!!

 

Okej, så för att förklara för alla er som inte redan är invigda i min lilla skofettish: Detta är ett par skor som jag velat ha i säkert tio år nu men aldrig riktigt haft råd med eller känt att jag hade rätt att lägga så mycket pengar på. Kan ni då förstå min lycka när jag inser att märkesskor är minst 40% billigare här :D Planen är att skicka hem alla kläderna i packet och fylla hela resväskan med nya skor innan jag åker hem xD haha. Jag har redan börjat fundera på om jag nog inte skulle kunna rättfärdiga att köpa ytterligare ett par bara för att de är så billiga xD haha.

 

Dessutom har jag ju tekniskt sett ändå pengarna för ett par skor till då jag redan hade bestämt mig för att köpa ett par innan jag åkte hem och Pappa och Ulrika rycket in och betalade det här paret till min ultimata och oändliga glädje xD Supertack!!!

 

Utöver mina helt underbara Dr. Martens hittade jag även ett par nya Batman skor xD Eller ja, snarare ett par nya Batwomen skor :P haha.

 

Allt som allt spenderade jag en obsen summa pengar på skor i lördags och jag tror tyvärr att jag trivdes allt för bra med det xD haha.

 

 

I går gjorde jag inte mycket. Sov halva dagen, tog en promenad i regnet, skypade med familjerna (i plural). Insåg att min söta lilla lillasyster är farligt nära att vara mer vuxen än vad jag är rädd att jag någonsin kommer bli och min korta lillebror nu är ett helt huvud längre än mig (för at inte tala om att han låter som om han har en konstant förkylning och är jättehes – kort sagt, han är i målbrottet). Jäkla småglin!! De fyller 15 på söndag. Herre Gud! O.o Skit samma att de andra två har varit längre än mig i flera år nu -.- suck! Aja, jag är fortfarande längre än mamma och…öm…småkusinerna x) haha.

 

 

På schemat i dag står inhandling av schampo och tandkräm, städning av rummet, tvättedags, skriva brev och att svara på mail som jag skulle ha svarat på för flera veckor sedan (förlåt farmor, jag har inte glömt dig, lovar! Jag är bara så sjukt dålig på att svara på mail. Förlåt!)

 

Nä, nu går min buss om 40 min och jag måste fortfarande skriva det där brevet så jag kan posta det när jag är i stan. Ha det superbäst allihopa!

 

Miljoner kramar och megamycket kärlek till er allihopa ^.^

<3

 

KÄRLEK!!! xD

 

:D <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0