Sena kvällar, blöta dagar, gummistövlar och dagdrömmar om nya äventyr. Livet är fyllt av underbara ting ^.^

Gissa vad – det regnar! Och har till min vetskap gjort så oavbrutet under de senaste dagarna. Jag har burrat in mig i min stora mysiga tjocktröja och dricker te och äter körsbär. I lurarna spelas just nu Noah and the Whale - 'L.I.F.E.G.O.E.S.O.N.' och min förrädiska hjärna roar sig med att sväva iväg i alla möjliga riktningar över min mentala världskarta. Så många äventyr, så lite tid…och så otroligt lite pengar xD haha.

 

Ännu en vecka har passerat förbi. Eller ja, tekniskt sett är väl veckan inte riktigt över än, men ändå! Min hemresa närmar sig med stormsteg och jag tycks inte kunna bestämma mig för om jag uppskattar eller avskyr det. Häromdagen var jag nere på posten i Oakham för att skicka iväg en bok till Sandra som jag lovat att köpa till henne och passade då på att fråga hur mycket det rent hypotetiskt skulle komma att kosta mig att skicka hem vissa av mina saker med posten. (Hutlöst mycket pengar fick jag till svar. Kvinnan bakom disken räknade med att det skulle kosta mig ca £65 för fem kilo och då hon pekade på en låda som hon trodde skulle kunna ta den vikten insåg jag snabbt att jag lätt skulle kunna fylla minst tre av de lådorna utan bekymmer xD haha.) Och i går var jag inne och kollade upp möjliga flygbiljetter hem. Som det ser ut nu kommer jag att flyga med EasyJet till Danmark och sedan möjligen tigga skjuts därifrån resten av vägen. Är tyvärr inte superduper intresserad av att släpa min underbart stora men ack så otympliga resväska på Öresundståget. Så ja, alla mina underbara släktingar + vänner med bil…vad gör ni en av kvällarna i början av september (mest sannolikt onsdagen den 5) runt typ sex tiden? Lust att hämta upp en landsförvisad liten snusmumrik med hennes inte fullt så snusmumriksliknande resväska på Kastrup? ^.^

 

Liten sidetrack bara:

Snusmumriken var bara borta över vintern och han hade inget tomt rum han tvingades bo i under de månaderna och som han kände att han behövde fylla för att känna sig mer hemmastadd i. Inte heller fick han konstant en massa fin-fina packet både hemifrån och från goda vänner (på den här sidan av vattnet likaväl som den andra). Ej heller blev han bidragen med pengar från både höger och vänster och sedan lurad av diverse olika skyltfönster att gå in och göra sig av med dom pengarna igen. Så faktiskt, egentligen så känner jag nog ändå att jag är precis så snusmumrikslik som åtminstone jag nog någonsin kommer att lyckas komma! xD

 

(Jag har dock en svag föraning om att jag nog egentligen bara är en snusmumriks-wannabe. Jag har alltid haft mer av Muminmamman i mig. Bra kaoshantering och en förkärlek för överfyllda handväskor – man vet aldrig när man kan behöva ett plåster, en näsduk, ett paraply eller sin skrivbok…)

 

Och nu, när den lilla charmiga inledningen är över, här kommer min sedvanliga rapport över de senaste dagarna xD haha.

 

Jag missade den där bussen jag skrev att jag skulle ta i måndags och fick åka in till Oakham innan jobb på tisdagen i stället xD typiskt mig. Fick dock gjort allt jag skulle och fick köpt allt jag behövde så småningom så det var inte så farligt. Köpte (utöver tandkräm och schampo m.m.) ett helt berg (seriös överdrift…men ändå) av frukt :D Två vattenmeloner, ett packet vindruvor, ett packet körsbär, ett packet äpplen och ett packet hallon :) Mums!!

 

I onsdags träffade jag Victoria för middag. Det var superlängesen vi sågs sist då vi båda jobbar i olika hus nu och aldrig tycks springa in i varandra trots alla skift jag jobbar i Cottage. Och då vi har olika lediga helger verkar det alltid som om jag är borta när hon är här och tvärtom. Så ja, vi sprang in i varandra för ett par dagar sedan och gav oss katten på att hitta en tid då vi båda kunde träffas och snacka lite! Slutade med att vi delade en pizza och snackade i ca 4 timmar ^.^

 

Torsdagen flög förbi. Jag jobbade split – morgonen tillsammans med Sarah i Garden House och kvällen tillsammans med Emma i Lodge. Däremellan åkte jag in till Oakham igen tillsammans med Sarah för lunch och lite välbehövt (?) skitsnack + andningspaus från jobb (som jag verkligen älskar men ibland känner mig smått kvävd av då jag bor på stället!).

 

I dag (fredagen den 13 O.o) spenderade jag hela morgonen med att bli skriken på, svuren åt, slagen (eller ja, ”tilldaskad” med kraft upprepade gånger snarare) och rent allmänt motarbetad av en av mina boende här i Cottage. Jag har nog en del blåmärken på både höften och armen om jag bryr mig om att titta efter. HG har sin små…hm, ”utbrott” ibland och i dag var ingen bra dag. Dock fick jag ett ganska gulligt litet handgjort kort mot slutet av mitt skift med ”sorry I hit you” skrivet i det. Vet dock inte om hon var sådär superlessen men jag antar att det i alla fall är ett steg i rätt riktning ^.^ Så mycket kan jag ju i alla fall säga att jag har kommit en lång väg rent tålamodsmässigt under det här året. Jag har haft mycket träning xD haha.

 

Slutade runt fyra i dag och en timme senare träffade jag Sarah igen för middag och en film (som vi aldrig såg för att vi pratade så mycket så vi kom liksom aldrig riktigt så långt) :P

 

I morgon vankas det jobb mellan 8.30 och 2 och efter det bär det av till en barbeque med Victoria och hennes ”hemma kyrka” så att säga ^.^ Ser supermycket fram emot det! Hoppas bara att det har slutat regna till dess x) haha

 

Ta hand om er gott folk

Miljoner kramar och (liksom alltid) massor med kärlek till er alla!

<3

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Älskling.... Jag skrattade så jag grät när jag så lappen! Helt underbart! Asså inte att bli slagen, men som vi båda vet kan det ju ingå liksom.. Snuttan! O du, Muminmamma är vi nog båda lite grann. Älskar dig!

Svar: <3
Catta

2012-08-06 @ 10:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0