She is fine, except for being still crazy she’s a picture of health!

Torsdag. Äntligen! I dag är min sista arbetsdag den här veckan. I morgon börjar min lediga helg och gud vad jag har längtat xD haha. Den senaste veckan har varit…lång! Jag vet inte varför men jag har inte riktigt lyckats hämta mig rent sömnmässigt efter förra helgen. Söndagen var som sagt en otroligt lång dag och trotts tröttheten som följde så har klibbigheten hållit mig uppe varenda natt sedan dess. Gud! Vädret har omigen slagit om och luften är kvav och pollenfylld. Jag snuvar och nyser och kliar mig i ögonen konstant vilket i sin tur har lett till att jag i går vaknade med en förkylningsblåsa -.- suck.

 

Jag är lessen att det tagit mig ett par dagar att höra av mig igen :S Jag har egentligen ingen bra ursäkt mer än att jag helt enkelt inte har haft energi nog att försöka tänka klart i mer än tio minuter i stöten xD haha.

 

Men men; här kommer (till sist) min ”rapport” över senaste veckan xD Enjoy ;)

 

Måndag:

I måndags var det som sagt dags för Nottingham tillsammans med Beth och Zsuzsi för mitt och Zsuzsis National Insurance Number (Beth följde med som chaufför xD). Det ösregnade hela dagen! (Vilket tyvärr inte tvättade bort varesig klibbigheten eller pollenhalten från luften för fem öre :/ tragiskt). Dock gav det mig en otroligt bra anledning till att köpa nya skor :D Man ska vara tacksam för det :P haha. Jag insåg nämligen så fort jag satte foten utanför bildörren att skorna jag valt dagen till ära inte riktigt var rätt skor för vädret i fråga x).

 

Jag ville nämligen inte komma till intervjun i mina gummistövlar och mina ”finare” skor är extremt obekväma då de blir blöta så jag hade valt ett par skor som jag trodde var säkra. Hm…ett tips gott folk, nästa gång ni ska välja skor för en regning dag, se till att ni väljer ett par skor som inte bara är ”supersköna och hyfsat snygga” utan även ser till så att skorna i fråga inte är så pass utgångna att de har håll i sulan! xD Mina strumpor var genomblöta inom loppet av två steg. Med ett jättehål framtill i ena skon och ett lite mindre hål i hälen i den andra var loppet kört redan innan dagen var påbörjad. Men men, varför gråta över en blöt strumpa. Nu har jag ju som sagt desto större anledning att investera i ett par nya skor ;D haha.

 

Då jag kom tillbaks från Nottingham drog jag på mig myskläderna och gick bort till Bekah ^.^ Väl där spenderade vi en timme eller så med att glo på tv innan hon fortsatte att sy och jag ”hittade” pappa på skype :D Pratade med honom och Ulrika i ca en timme vilket var supermysigt ^.^ Det var ett tag sedan jag skypade med den sidan av familjen så att säga :D

 

Efter det blev det lite mer avslappnat TV-tittande och struntprat tillsammans med Bekah innan hon skulle iväg till dansen (vet inte om jag nämnt det tidigare men Bekah håller i danslektioner varje måndagskväll i Cottesmore ^.^) och jag skypade Calle. Jag och Calle pratade dock inte sådär superlänge som vi brukar göra. Vi var båda helt slut så efter bara en timme gav vi upp xD. Mamma och pappa kom in för att säga god natt till Calle mot slutet av vårt samtal och passade på att skälla på mig för att jag ”alltid var där uppe” igen xD det var riktigt kul faktiskt.

 

Tisdag:

JAG VAR OCH SÅG THE OLYMPIC TORCH!!!!! Asså fatta hur coolt det är att kunna säga det xD och jag gillar inte ens sport xD haha.

 

20 över 11 tog jag bussen in till Oakham tillsammans med Sara och Ruth för att se ”facklan” springa genom staden runt halv tre på eftermiddagen ^.^ Runt 12 var vi framme i Oakham och för att fördriva tiden käkade vi lunch tillsammans på ett supermysigt litet kafé innan vi sedan drog runt i stan en timme eller så bara för att till sist ställa oss och vänta längs gatan. Efter många om och men kom så till sist det vi väntat på. Snacka awesome! Inte många svenskar som kan säga att de har varit en meter ifrån den olympiska elden xD haha (Och jo, även jag inser ironin i det faktum att jag, en av de minst sportintresserade människorna du kan tänkas hitta, har haft tillfälle att se facklan springa förbi xP).

 

Klockan 4 tog vi bussen tillbaks till Lodge och klockan 5 började jag jobba ^.^ Slutade om igen 11.30 och då mitt skift var över spenderade jag ytterligare en natt med att svära åt värmen och det faktum att min rinnande näsa höll mig vaken xD haha.

 

Onsdag:

Hm, jag kan inte direkt minnas att det hände något sådär superhäftigt i går. Jag sov, jobbade, såg en film tillsammans med Bekah och Sara, försökte sova igen. Det var typ allt xD haha.

 

 

I dag (torsdag) har jag inte heller gjort mycket. Försökte ta igen lite förlorad sömn nu i morse men det gick inte så bra. Vaknade av mig själv runt 10 tiden (efter bara fem timmars sömn igen) och kunde inte somna om. Stannade dock kvar i sängen och läste lite ett tag innan jag gjorde mig i ordning och drog ner till kaféet här för lite ordentligt kaffe :D

 

Mitt skift börjar om lite mindre än en timme nu ^.^ Sista skiftet innan min lediga helg :D Jag har lite lösa planer på att åka till Cambridge på lördag och inhandla de där nya skorna jag nu till och med har en giltig anledning att köpa :D Snacka ultimat glädje! Och på måndag följer jag kanske med Bekah till Derby för en flummig dag där :) Allting beror lite på väder och vind och på vad jag har råd/ork med xD haha.

 

Nä, nu ska jag packa ihop datorn och gå på en promenad innan jag börjar jobba. Jag publicerar i kväll i stället ^.^

 

Ta hand om er allihopa!

Pözz och kram <3

 

Ruth + Sara ^.^

 

Facklan ^.^

 

 

p.s. jag ber om ursäkt ifall vissa saker på bloggen just nu ser lite underliga ut eller publiceras som helt skruvade men blogg.se har under den senast veckan bestämt sig för att göra om allt gällande hemsidan vilket är en nyfunnen källa av irritation, frustration och rent och skärt hat för min del xD jag tycker inte om när saker och ting förändras. Haha. (Vad var det där om att man ”blir som dem man umgås med”?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0