Flummiga och smått osammanhängande uppdateringar en sen söndagskväll (eller väldigt tidig måndagsmorgon, du väljer själv ^.^)

Hejsan allihopa. Lessen att det tagit mig ett tag att höra av mig igen men här på ön har inspirationen för bloggskrivande inte varit på topp den senaste veckan xD haha. Men frukta icke gott folk. Ni har inte precis missat särskilt mycket :P

Här i England förbereds det inför drottningens diamantjubileum som går av stapeln nu på tisdag. 60 år på tronen, en makalös kvinna! Kröningsdagen firas som en röd dag och måndagen råkade hamna som en läglig liten klämdag däremellan så vi har långhelg här nu. Alla husen är pyntade med flaggor och banderoller och i varenda affär (från bokhandlar till mataffärer till suvenirbutiker) har det sålts flaggprydda plasttallrikar, serpentiner och ballonger i flera veckor. ALLT går att hitta i flaggans färger – små prydnadssaker, matarartiklar, accessoarer och till och med möbler om man så önskar.

I dag hålls det en allmän fest i Melton för att fira som en del av de boende åkte på (jag missade den tyvärr) och på tisdag ska vi alla ner till den lokala gräsplätten för en picknick för hela byn dagen till ära innan vi kommer tillbaks hit och följer festligheterna runt drottningen själv via TV:n. Engelskmännen tar sin drottning väldigt allvarligt och seriöst.

Där hemma har allting gått superbra med Calles operation verkar det som. Han fick komma hem i onsdags (tror jag att det var) och vi har försökt prata åtminstone en halvtimme varje dag (oftast mer) sedan dagen efter hans operation. I dag är nog första dagen på över en vecka då jag inte har pratat alls med honom vilket känns superkonstigt. Det är lite roligt för jag har jobbat bara kvällar (eller split då kvällspassen också ingår) den senaste veckan vilket är ganska bra för Calle blir trött rätt så fort och går och lägger sig tidigare än valnig vilket betyder att vi inte längre kan prata runt midnatt då vi vanligtvis påbörjar våra samtal utan måste nu ta det mer runt sen förmiddag/tidig eftermiddags kanten…då resten av familjen oftast inte är hemma. Men sedan Calle fick lov att komma hem igen har pappa jobbat hemifrån för Calle kan fortfarande inte röra sig helt ordentligt så han behöver hjälp med ganska mycket fortfarande. Och nu kommer då det roliga (som det har tagit mig hela fem minuter att komma fram till xD lessen för det): de senaste dagarna när jag och Calle har varit mitt i ett samtal har pappa plötsligt stuckit in huvudet genom dörren, börjat säga något till bror min innan han tittat på datorskärmen och utbrist ”men är du här igen!”. Flum. Tydligen har jag inte pratat med resten av min familj ofta nog enligt deras åsikt :P

Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag kommer hem igen och jag har inte ens börjat packa väskan än. Planen var att försöka få med hem åtminstone en bråkdel av alla de där ”det här får jag absolut bara inte glömma”-sakerna den här vändan men som det ser ut nu lär det väl snarare bli en sådan där ”ja, vad ligger närmast och vad får jag ner i väskan”-vända. Men men, jag är ledig på måndag så jag kan väl städa och packa då xD haha.

I kväll jobbade jag mitt andra pass på 9 dagar i ”mitt” hus. Spenderade den senaste helgen i Garden House, var sjuk söndag – tisdag och spenderade sedan de tre senaste dagarna i Cottage. Två kvällspass och ett split varav kvällstimmarna spenderades i Cottage och bara de få morgontimmarna spenderades i Lodge. Insåg i dag att det kommer bli galet jobbigt att åka hem i slutet av Augusti då jag kommer att sakna folket här supermycket! Både de boende och personalen. Å andra sidan så måste jag erkänna att det samtidigt känns ganska skönt att veta att det snart är dags att packa upp och lämna the Lodge Trust. De senast månaderna har framförallt mitt hus spenderat halva tiden med att jobba eller åtminstone se ut som om de jobbar och resterande tid till att antingen klaga på ledningen av huset eller att sprida diverse olika rykten om allt och alla på området. De få dagar då jag vaknar och undrar om jag verkligen behöver gå till jobb nu för tiden har ingenting alls att göra med själva arbetet utan snarare (tyvärr) med somliga av mina kollegor att göra. Det är så sjukt mycket skit snack här just nu! Får mig att undra vad de säger bakom min rygg då jag inte är här :/

Men men, nu går vi vidare xD haha. Det odrägligt varma och klibbiga vädret som hängt över oss de senaste dagarna drog vidare i går och vi är nu (äntligen) tillbaks på ”kända territorium” igen med halvkyliga vindar, lätta men återkommande regnskurar och dimma.

-x-

Men oj då. Jag lyckades visst igen xD Skrev färdigt ett helt blogginlägg bara för att sedan somna innan jag hunnit publicera. Aja, nu har jag i alla fall möjlighet att lägga till dagens små klurigheter till protokollet ;D

Så, i dag. I dag har varit en osedvanligt regning dag. Helt fantastisk enligt min åsikt xD Vi hade en halvtimmes uppehåll mellan halv fem och fem nu i eftermiddags men för övrigt har det regnat sedan jag vaknade för mitt morgonskift klockan åtta i morse (började 8.30 ^.^) tills solen gick ner nu i kväll.

Hade en riktigt bra dag på jobb i dag. Vi har fått in en ny kollega (äntligen! Vi har varit underbemannade i över två månader nu!) och han är faktiskt riktigt rolig xD haha. Ganska blyg och ser tyvärr konstant vettskrämd ut men han är härlig att prata med, lär sig snabbt och gör vad man ber honom om :) Helt ok enligt mina åsikter :P haha

I alla fall, för att komma till vad jag egentligen skulle få sagt: jag hade som sagt en riktigt bra dag på jobb i dag. Jobbade med härliga människor och hade turen att få gå till min favoritkyrka (Vineyard)…på arbetstid :D Jag blev ”tilldelad” tre personer att stötta som alla ville till Vineyard varav en bestämde sig för att gå till Market Overton i stället och en bestämde sig för att hon inte tyckte om när jag bad henne att lyssna på mig då jag berättade saker för henne så hon valde att åka till den andra kyrkan i Melton i stället. Vilket slutade med mig och en enda boende på Vineyard hela förmiddagen :D Nice!

Då vi kom tillbaks till the Lodge runt 1 var det redan dags för lunch som de andra (som kom tillbaks tidigare än oss) hade fixat till så det vara bara att hjälpa till att dela ut och sedan sätta sig ner vid bordet och äta :)

Slutade jobba klockan tre då jag sprang upp till Bekah och har sedan dess spenderat resten av kvällen med att gömma mig i hennes lägenhet för att undvika berget av smutstvätt som ligger och väntar på mig inne på mitt badrumsgolv x) haha. Hann facebooka lite med pappa och skypa med mormor innan jag äntligen fick tag på familjen på skype (så att de kan sluta klaga på att jag bara pratar med Calle nu för tiden) ;D

Kvällen avslutades med ett enormt skrattanfall då Bekah (efter en heldag på jobb – hon jobbade split i dag ^.^) skriker i vild panik: ”I can’t find my opener. I CAN’T GET IN TO MY CIDER!!!” Detta hände 22.10…22.09 kom Bekah instormade i lägenheten med hälsningsfrasen ”I need alcohol”. Jag tror att hon har haft en lång dag i dag :P

Nä, nu är klockan 23.20 här borta och jag borde verkligen gå och kasta in den där första maskinen tvätt nu. Får läsa igenom allt det här och rätta till det då jag kommer tillbaks och publicera då ^.^

Ha det bra gott folk. Nu är det bara tre dagar kvar tills jag kommer hem :D Glädje!!
Miljoner kramar
<3


p.s. Oj då. Läste precis igenom allt och ojski pojski vad klyddigt och krumelurigt det blev den här gången. Aja, jag skyller på trötthet xD Hoppas ni hänger med ändå :P Ta han om er. Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0