Meanwhile, in the middle of nowhere…

Dagens i-lands problem: om jag råkar bli arresterad och fälld för mord kommer de låta mig fortsätta att skriva blogg inne från fängelset?

Gott folk, i tisdags var jag väääldigt nära att strypa en av mina kollegor. Hon har en gåva, en väldigt ovanlig och fullkomligt deprimerande gåva. Om ordet ”pessimist” hade ett ansikte så skulle det nog vara hennes. Eller nej, förresten, inte ”nog”, det skulle vara hennes! Jag menar herre gud, hur mycket negativitet kan det rymmas i en enda människa? Allt hon gör är att klaga. På allt och alla! Och det driver mig till vansinne xD haha.

I går jobbade jag mellan 4 och 10 och skulle egentligen ha varit i Lodge, blev sen flyttad över till Cottage (där jag hjälpte Ruth och Emma med lite pappersarbete i ca en timme) innan de bad mig hoppa över till Graden House där de inte hade någon personal överhuvudtaget. Både Brenda och Sarah (som tillsammans skulle ha jobbat kvällsskiftet där) var sjuka i går kväll.

Jag måste säga att jag är jäkligt stolt över att mina kollegor anser att jag är så pass duktig på mitt jobb att de sätter mig som ensam ansvarig för ett helt hus :D Och fine att det kanske blev lite stressigt på mitten men kändes ändå jäkligt skönt måste jag erkänna! Stuart kom över den sista timmen och hjälpte mig med medicinerna och de mer fysiska sakerna som kräver två personer (som att flytta JG o.s.v.).

Då kvällen var över sprang jag på Carina i korridoren utanför våra rum. Hon ville bara meddela när vi skulle åka i dag…vilket var en jäkla tur för jag hade helt glömt att vi ens skulle åka i dag xD haha. Snacka om att dagarna flyter ihop med varandra.

För ett par veckor sedan bjöd Richard S (en kollega) med oss båda till Portsmouth där hans föräldrar bor och den enda helgen då vi alla tre kunde var nu denna helgen. Men eftersom jag var ledig/hemma bara förra helgen så har jag helt missat att det redan är min lediga helg igen xD Så ja, när Carina kom med kommentaren att vi skulle ta med oss handdukar och att vi åkte efter 10 (då vi slutat jobba) i dag blev jag först smått förvirrad och sedan något panikslagen. Haha. Slutade med att jag fick sätta klockan hyfsat tidigt i dag så jag kunde packa, städa, skicka iväg ett par brev som jag egentligen skulle ha fått skickat i går och skriva ett roligt litet blogginlägg (så klart) innan jobb nu i eftermiddag.

Så ja, det är vad jag har gjort i dag. Packat, städat och skrivit brev + blogginlägg. Jag har till och med hunnit duscha och gå på en promenad i det fina sommarvädret (som oväntat dök upp runt klockan 10 nu i förmiddags) :D Men snart är det dags för jobb och efter det gäller det att rusa upp till rummet, byta kläder och slänga väskan över axeln innan vi sticker :)

Jag fick även skypat lite med Calle i går igen vilket var mysigt :) Asså skype e jäkligt bra xD haha. Har dock inte pratat med familjen på länge eftersom jag har jobbat kvällar hela veckan och alla utom…ja, Calle, jobbar då jag har tid att vara inne och sover då jag slutar jobba igen efter 10 (11 svensk tid) ^.^

Förhoppningsvis kan jag prata lite med mamma och pappa på måndag då jag (tror) att jag är ledig xD Men men, det är sånt vi kan ta på måndag. Haha.

Nä, nu börjar jag som sagt snart jobba så jag borde väl gå och göra mig i ordning för det och sedan se om jag verkligen inte har glömt något ^.^

Ha det superbäst allihopa så hörs vi snart igen! Det kan kanske dröja ett par dagar men jag kommer snart tillbaks med en redogörelse om hur min helg vid havet utvecklade sig ;)

Saknar er!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0