Midsommar

I dag firas det midsommar hemma. Här i England regnar det vågrät och vinden roar sig med att ommodellera varenda hårmopp som vågat sig ut i det bleka dagsljuset utan en mössa eller en hårsnodd.

Själv sitter jag och kurar inne på Costa med en var kopp te och min frukost yoghurt just nu i väntan på att den första timmen av min ”stanvistelse” ska dra förbi. De här byabussarna är en rolig sort. Eftersom att de bara går varannan timme så har jag alltid två timmars väntetid i stan innan nästa buss går hem och tro mig, det tar inte två timmar att handla mat.

I dag är min handlelista längre än vanligt då jag (utöver min vanliga veckohandling) måste införskaffa samtliga ingredienser till en kanelbullestats för 40 personer. I morgon ska vi volontärer hålla i en ”internationell kväll” där vi alla ska bjuda på någon form av ätbarhet från vårt hemland och sedan hålla i en presentation. Brenda och Zsuzsi ska laga mat och jag och Carina ska baka något till efterrätt. Jag valde kanelbullar ^.^ Min presentation har jag inte ens börjat på än xD haha.

I går träffade jag Beth och Mike (hennes man) efter jobb. De bjöd hem mig på middag. Alltså mammas mat kommer alltid att vara godast men Beths lasagne var något av det godaste jag ätit sedan jag kom hit! xD haha. Efter maten tittade vi på Robin Hood – originalproduktionen då färg-tv fortfarande var en fantastisk nyhet. Den var faktiskt riktigt bra :D Samtalen flöt på lätt och vi skuttade från ett ämne till ett annat. Runt elva på kvällen fick jag skjuts hem igen ^.^


Här kommer som utlovat nu lite bilder från helgen i Portsmouth, lessen att det tagit mig lite tid bara :)

Dag 1 ^.^

Kung Arthurs runda bord ^.^


En del av Winchester...


...och en annan del av Winchester ;)


Slottsruin nummer 2 (där det en gång bodde en biskop)


Carina :D


Carina + Richard. Det verkar som om även män tar ego-bilder ;) haha


En annan skatt man kan hitta i Winchester om man är intresserad :)


Ingången till den ”lokala forts/slottsruinen” nere vid havet i närheten av Mr och Mrs Simpsons


Det var lite blåsigt om vi säger så xD haha. Jag har hur många bilder som helst på oss alla tre med mer hår i ansiktet än kvar på huvudet ;D


Okej, så detta är då Richard, i full färd med att klättra upp i ett gammalt torn i jakt på en bra bild. Ingen skada skedd eller hur? Bara ett litet problem, ni ser den där skylten ungefär i huvudhöjd med Richard? Gissa vad den säger - "Do not climb" xD haha. Jag bör nog tillägga för Richards skulla att vi alla tre var uppe och klättrade i trappan. Opps :P


Utanför kyrkan som gulligt nog befann sig innanför slottsmurarna av den gamla ruinen ^.^


^.^


Delar av ruinen från utsidan :)


Dag 2

Skeppet Victory ^.^ - utan master för masterna var nere för restauration xD haha


Insidan på Victory


Och så skepp nummer två - Warrior


Insidan på Warrior




Ja, det var lite blåsigt den här dagen också. Haha. Här är vi mitt inne i vår guidade tur runt hamnen :)


Det gamla möter det nya?


Dag 3

Påväg till Stonehenge åkte vi inom en stad kallad Sainsbury för att titta på katedralen där. Helt underbar! Jag menar kolla detaljerna!!




Stonehenge :)


Och så en sista flumbild, ni skulle bara veta hur många sådana här bilder jag har ;D - Richard


ÄLSKAR BRILLORNA!!


and then...

haha xD


Så, 16 timmar senare kan jag äntligen publicera xD haha. Hade inte tillgång till Internet i stan och började jobba nästan direkt då jag kom tillbaks. Efter jobb träffade jag de andra tjejerna för en snabbgenomgång över morgondagens rabalder så nu har jag min första ”andningspaus/dags-att-uppdatera-bloggen-paus” för dagen ^.^ Dock tog det mig över två timmar att bara ladda upp bilderna vilket gjorde mig ganska less på det hela xD haha. Men det påminde mig iaf om varför jag lägger ut bilder så sällan :P

Nä, nu är klockan halv 3 på morgonen och jag måste upp och baka kanelbullar i morgon. Så sov gott allihopa ^.^
Pözz och kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0