The diamond jubilee!

Dagens citat (från en av kommentatorerna stationerade i London dagen till ära):

“When the water has gone through all your layers of clothing and is slowly dripping down your neck from your hair, well, at least then you know that your skin is waterproof.”

Låt mig förtydliga: det har ösregnat i London i dag xD ösregnat! Och ändå har staden varit fullpackad med folk som stått ute hela dagen för att beskåda spektaklet runt Buckingham Palace och båtparaden under Tower Bridge som var öppen dagen till ära.

Här i Market Overton har vädret varit lite mer tillmötesgående då det visserligen har varit hyfsat kallt och molnigt men regnfritt ända till klockan 17.30 då det började småregna (vilket det sedan har fortsatt att göra hela kvällen men herre gud, då var vi ju inne så vem brydde sig om det xD).

Jag spenderade min förmiddag med att fixa med det sista inför resan hem i morgon och då klockan slog två var det dags för mig att börja jobba.

Jobb i sin tur började med ”byfesten” som jag berättade om i går. Var faktiskt riktigt trevligt. Kanske inte superkul men klart bättre än att spendera tiden här görandes ingenting. Då vi kom runt halv 3 satt folk mest och pratade med varandra på sina picknickfiltar eller sprang runt och spelade diverse olika spel (fotboll, kricket, ta fatt m.m.). Många av barnen var utklädda till prinsar och prinsessor och nästan alla vuxna hade på sig antingen röda, vita och blå klädesplagg, en tröja med flaggan på eller en ansiktsmålning i form av Union Jack. Det spelades musik och hölls i lekar och tävlingar för barnen. Inne i klubbhuset (vi var på Market Overtons kricket plan och de har ett tillhörande klubbhus) hade de ställt upp en bar och serverade allt från läsk till vin och öl. Det bjöds även på cupcakes dekorerade i flaggans färger eller med den faktiska flaggan ovanpå. Riktigt gulliga faktiskt om än lite väl sockriga :P

Vid något tillfälle hade någon tänt grillen och vid fyra började det läggas på korvar och hamburgare för alla som ville ha.

Allt som allt slutade det med att de flesta av oss stannade där tills regnet kom och på ett klassiskt engelsk vis meddelade oss om att nu var det nog dags att samla ihop eftersläntrarna och börja gå hem!

Resten av kvällen har spenderats i Cottage där jag råkade bli stationerad i dag och sedan en tid inne hos Bekah, först på skype med pappa F och sedan halvtittandes på repriser från dagens firande i London samtidigt som jag skrev ner detta.

Nä, nu ska jag gå och slänga in de sista äpplena i kylen, duscha och gå och lägga mig. Taxin är bokad till klockan 7 i morgon bitti och här slår klockan snart 12 :P (Det här med att gå och lägga mig i tid är inte precis min starka sida xD haha).

Så god natt gott folk
Ta hand om er!
Pözz och kram <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0