Underligt. Mycket, mycket underligt.

I dag var det dags. Min lillasyster tog studenten. För mindre än två timmar sedan såg jag min yrpotta till syster skutta ut med sina 12 klasskamrater som första avgångsklassen på real gymnasiet i Malmö. Samanlagt 13 elever och efter dem kom deras 20 lärare. Flum!

Det var en (i jämförelse till Trelleborgs avgångsklasser som är…ett par stycken om man säger så) liten skara familjemedlemmar och vänner som stod och väntade på de lyckliga tretton på byggnadens lilla bakgård.

Och ut kom de. Rektorn först som stolt presenterade skolans första avgångsklass och efter honom vällde en skara lyckligt skrikandes, visslandes och tutandes studenter genom den öppna dörren. Med fusklapparna framme tog de sig stapplandes igenom ”sjung om studentens lyckliga dagar” innan de blev nervallade från trappan till oss av rektorn så att lärarna också kunde komma ut och beskåda spektaklet.

30 minuter senare klättrade alla flickorna (de flesta redan lite smått berusade och i väldigt, väldigt små klänningar) upp på flaket med diverse olika flaskor, blommor och plakat i händerna innan de bar iväg genom Malmö dansandes och skrålandes för fulla lungor.

Jag måste säga att det var en väldigt underlig känsla att stå och titta upp på flaket och sedan att se dem köra iväg bort mot stan. Väldigt underlig. Och jag kan inte ens förklara den. Självklart funderade jag en stund på min egen student och allt det där men ja, det var mest…underligt xD haha. Nu har min lillasyster tagit studenten. Herre gud!

Så, (inte för att jag tror att hon någonsin faktiskt kommer att läsa det här, men ändå ;P haha) här kommer nu ett officiellt ”grattis på studenten” från en mycket stolt storasyster! :)

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0