What you are about to see next is top secret…do NOT tell my mother!

Okej, så först – mina kanelbullar gjorde succé! Jag bakade en sats på 41 bullar och innan kvällen var över hade jag inte end enda bulle kvar och både Zsuzsi, Carina, Gillian och Dean (en ny kollega som började i Garden House förra veckan och som fram tills för ett par månader sedan först jobbade som kock i flera år under någon annan och sedan startade en egen restaurang) frågade om de inte kunde få receptet. Jag skulle vilja klassa det som ett ”mission accomplished”! :D

Den internationella kvällen gick för övrigt riktigt bra. Min presentation gick hem och då kvällen var över tycktes alla vara nöjda och glada med både maten, underhållningen och kvällen i allmänhet :)


Söndagen flöt förbi utan några större galenskaper då jag jobbade på morgonen och skypade med familjen på kvällen. Dagens google-sökning: ”att koka ägg” xD haha. Ja, som sagt, det där med matlagning har ju aldrig riktigt varit min starka sida precis :P Mamma skrattade ganska gott åt mig om vi säger så xP

Men ja, förutom den där lilla goggle-saken med mina ägg så hände det som sagt inte många galenskaper under söndagen. Måndagen dock å andra sidan gjorde mer än upp för det lilla snedsteget i min kalender ;)


Måndag (i går) bjöd visserligen på en lugn morgon och en mysig lunch tillsammans med Carina men runt 4 brakade det loss xD. Började med ett som vanligt halvgalet skypesamtal tillsammans med Calle och Andi i en timme ^.^ och efter det var det dags för att göra sig i ordning inför kvällens upptåg.

Då klockan slog sex packade jag, Carina, Dawn och Richard in oss i Richards bil och åkte hem till Richard där han hade bestämt sig för att introducera den brittiska humorn för Carina nu innan hon åker x)

Vi såg alla fram emot en lång kväll fylld av galna samtal, alkohol och Monty Python, Fawlty Towers (eller ”pang i bygget” som serien kom ut under i Sverige) och Black Addar (m.fl.). Efter en timme joinade även Bekah oss och då hon väl var på plats bar det av till närmsta take-away. I vårt fall blev det kinamat för kvällen ^.^

Vid det här laget var Bekah redan ganska…hm, hur beskriver jag det här på ett snällt och pedagogiskt vis…hon var, ”fnittrig”. Till och med fnittrigare än vanligt xD haha. Efter två och en halv 4.5% cider inom loppet av mindre än femton minuter och på tom mage dessutom var hon fnittrig nog för oss allihop då vi satte oss för att äta.

Bekah var den första som gav upp för kvällen. Halv 12 gick hon upp för att gå och lägga sig (eftersom att vi alla hade druckit och bussarna slutat gå så stannade vi hemma hos Richard över natten). Vi andra fyra stannade uppe och fortsatte vår filmmaraton som, om vi ska vara helt ärliga, inte riktigt blev så mycket ”film” som det blev ”låt DVD-menyn stå på i bakgrunden medan vi sitter här och snackar skit, skrattar hysteriskt och dricker vin/cider/snaps/whiskey”. Till och med jag drack whiskey xD

Runt två gav Dawn upp och med en halvkvävd viskning av ”I’m gonna be sick” sprang hon upp på ovanvåningen (där toaletten var) och kom sedan inte tillbaks igen. Efter ca en halvtimme gick vi upp för att se så hon var ok och hittade henne sovandes i säng nummer två inne hos Bekah.

And then there were three xD

Jag måste erkänna att av oss allihopa var jag nog nycktrast då jag under stora delar av kvällen höll mig till vatten eller Coca Cola mellan mina ciders och diverse olika “men-Catta-kom-igen-nu-du-MÅSTE-prova-detta”-drinkar (så som whiskeyn och sedan en Ungersk form av snaps (tror jag att det var) xP som också var riktigt god faktiskt) till skillnad från de övriga festdeltagran xD

Carina lyckades under kvällen uppfylla och bekräfta alla mina värsta fördomar om tyskarna och deras dryckesvanor. Hon lyckades inte bara utklassa Dawn utan lyckades även hålla jämna steg med Richard...som drack en hel del! xD Jag tror de drack en hel flaska vin var + minst tre stora glas whiskey + snapsar (i plural) och två av de ungerska sakerna som jag har lite svårt för att kategorisera i vilken spritsort/dryckessort de borde hamna/tillhör xD

Klockan fyra på morgonen gav jag upp. Då var min gräns nådd. Vid det laget hade jag genomlidit ett klibbigt popcornskrig (då de flesta av Englands popcornsorter är såkallat ”sötade” = sockerindränkta = klibbiga xP), druckit en enorm whiskey värdig för ca tre personer (Dawn var inte precis jättestadig på handen då hon hällde upp till oss alla så glasen blev obscent överfyllda) och varit vaken i över 20 timmar. När jag lämnade Carina och Richard höll de som bäst på att diskutera om de skulle starta ett avsnitt av ”Little Britain”.

Då vi alla steg upp runt kvart i sju i morse mumlade Carina något om ca två timmars sömn så jag tror att de båda stannade uppe ca en timme längre än mig xD

Anledningen till att vi alla steg upp runt 7 var för att både Bekah och Richard skulle in och jobba 7.30 xD haha. Själv drog jag för gardinerna hoppade ur kläderna jag redan sovit i en gång och ställde klockan på 13 (började jobba klockan två nu i eftermiddags) sen sov jag gott tills klockan ringde igen :P


Nu i eftermiddags jobbade jag först tillsammans med en av killarna från Garden House och stöttade honom i craft i två timmar innan jag hoppade över till Cottage för resten av mitt skift ^.^ I Cottage spenderade jag sedan hela kvällen med att bli mobbad av samtliga av mina tre manliga arbetskollegor som buntade ihop sig mot mig! xD haha. Absolut mobbing! Richard, Mike och John hade vääldigt roligt. Jag funderar seriöst på att skvallra för Edina (Johns fru) och Beth (Mikes fru) då jag jobbar med dem båda vanligtvis ;) haha xD


Nä, nu ska jag spendera ett par timmar med att säkerhetskopiera hela min hårddisk då Stinas precis har dött en förtidig död och tagit alla hennes bilder samt musik med sig ner i graven. Det är inte precis ett öde jag önskar för mig själv så jag ska nog se till att göra något åt det i kväll :P Jag köpte tre nya filmer häromdagen så jag ska nog se åtminstone en av dem samtidigt ^.^

Ta hand om er alla där hemma så hörs vi snart igen
Pözz och kram gott folk
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0