Långa veckor, akuta tvättider, PMS, lapptäcken och bazingas! Yup, that about sums it up :)

Så, ännu en måndag, ännu en ledig dag. Äntligen! Min syn på måndagsmorgnar har helt förändrats under de senaste 7 månaderna. Haha.

Vaknade runt halv 12 ”i morse” och bestämde mig för att åka in till Oakham. Sitter nu (om igen xD) på Costa och äter frukost. Haha. Inget slår en honungsyoghurt med müsli i och en hallonmuffins kvart över två på eftermiddagen xD Eller ja, väldigt lite slår det i alla fall ;)

Den senaste veckan har varit mördande! Har bara jobbat tidiga morgnar och splits sex dagar i rad nu. Och bara för att göra saker och ting ännu värre har jag (utöver det faktum att jag inte sover ordentligt och redan har PMS och därmed känner mig allmänt lättirriterad) spenderat ca 60% av den tiden på egen hand med alldeles för många boende samtidigt som antingen vägrar lyssna eller pratar i mun på varandra och alla kräver min omedelbara uppmärksamhet precis just nu. Med andra ord, det har inte varit min bästa vecka xD Tack och lov är det min lediga helg nu till helgen och i morgon jobbar jag bara fem timmar = bara onsdag och torsdag kvar att oroa sig över :P Wee! :D


Så, intressanta småsaker från den gångna veckan: Hm…i ärlighetens namn har det inte hänt så mycket. Jag fick akuttvätta i torsdags då jag insåg att jag hade på mig mitt sista par rena underkläder. Opps x) För ett kort ögonblick funderade jag allvarligt på att helt enkelt bara köpa nya men insåg sedan att det faktiskt skulle ha tagit mig längre tid att ta mig in till stan än att tvätta en maskin mörktvätt :P Så ja, tvätten vann. Annars har jag faktiskt inte gjort mycket mer än att jobba. Deprimerande. Haha.

Dock hade jag riktigt roligt på jobb i går. Hur mycket dessa underbara människor än kan gå mig på nerverna och driva mig till vansinne (på både gott och ont antar jag) så är de ändå helt fantastiska i slutet av en lång dag. Mellan alla skriken och smågrälen sinsemellan så bjuder de verkligen på sig själva och i går var inget undantag. Jag och Beth (en ny kollega, hon började hos oss för bara två månader sedan, fullkomligt underbar tjej!) skrattade så vi nästan grät.

Vi satt alla och åt då the on-call kom för att hjälpa till med medicinerna (varken jag eller Beth är ordentligt tränade för att dela ut mediciner än så vi måste alltid ringa the on-call) så, in kommer Richard som råkade vara on-call just då för att hjälpa till. Nu bör jag nog nämna att det på bordet bredvid mig stod en genomfrusen brödlimpa och Richard, being Richard, tyckte visst att det var en bra ide att drämma till mig i armen med den. Detta utvecklades ganska snart till ett ordentligt brödkrig som kom till ett abrupt slut då DD (en av våra boende) ställde sig tå mot tå med Richard (DD är kanske max en meter hög och når Richard upp till midjan så bara den bilden är en syn för gudarna) och sa med klar och tydlig auktoritetsröst (om igen, vi pratar om en endast en meter lång man iklädd blåa inneskor med håret på ända, bara det faktum att han har en auktoritetsröst är ett mirakel) ”Have a cup of coffee and apologies to Cat”…BAZINGA!!! (som Sheldon, the Big Bang Theory skulle ha sagt vid det här laget).

Så okej, jag tycker inte alltid om mitt jobb, men för det mesta så älskar jag mina boende! Dessa sagolikt underbara människor som (oftast) står på min sida ;D

En annan minnesvärd kommentar från gårdagen, denna gång framförd av VC och helt utan någon som helst anledning mer än att det hade varit tyst i rummet i mer än två minuter och någon behövde säga något enligt henne :P : ”I tidied my room today. I found an odd sock, an i-pod in my drawer and an old rota…and some pencils. Oh no, what shall I do?”

Efter ett par sekunder av förstummad tystna brast både jag och Beth omigen ut i gapskratt. Vi enades ganska snabbt om att detta var dagens kommentar och VC var väldigt stolt över sig själv :D


Och nu, för att helt byta samtalsämne; jag har blivit beroende…igen. Och omigen skyller jag på Bekah och denna gången även lite på Ruth också. De är båda två väldigt inne i det här med att göra lapptäcken och den senaste tiden har jag börjat googla lite mönster och så, inget för seriöst, bara en kul grej liksom (försökte jag intala mig själv). Mhm, som om det höll i längden! I dag har jag suttit i över två timmar och skissat på mina egna mönster och googlat mått för enkelsängsöverkast m.m. samt (som den pusselnörd jag ändå är) räknat ut måtten för alla delarna i mitt lilla fantasilapptäcke och börjat spana in hemsidor för billigt material. Jag är fast xD haha.

Men nä, nu är det dags för mig att avrunda så ha det superbäst allihopa så läses vi (?) snart igen x)
Kärlek <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0