Med alla fönster på vid gavel och en doft av nyklippt gräs och påskliljor i luften

Yheay, min lediga helg har äntligen börjat och i dag inleddes den med sovmorgon (sovförmiddag?) följt av en promenad i sommarvärmen ner till det lokala skafferiet (även känt som ”the villige shop”) och sedan två timmars städning och sortering av mitt rum. Klockan är nu fem över tre och jag sitter omigen i Bekahs sköna soffa och väntar på att klockan ska bli fem så jag kan få tillgång till tvättmaskinerna och därmed få undan berget på mitt badrumsgolv och städa där inne också. Är inte livet härligt? Nej, nu ska jag nog smälla igen datorn och ta en långpromenad :D (Dubbla Kestine i morse, mp3:n är laddad och jag har både inhalatorn och en bunte näsdukar med mig i fickan…jupp, allt är klar för en promenad över åkrarna. Wee xD haha)

En promenad senare x)
Herre gud, klockan är fem i sex på kvällen och jag kan fortfarande vara ute i bara t-shirt…i mars!! Jag kom precis tillbaks efter min promenad och jag måste erkänna att det är jäkligt skönt att slippa mina tunga vinterkängor och jackan x) Har precis kastat in en maskin rödtvätt och väntar nu på middagen som snart borde bli klar nog att komma ut ur ugnen. Saknar pappas grillat i kväll! Till det här vädret hade det suttit superfint med grillad korv och en kall cider :D

Två timmar senare
Klockan är nu åtta och jag kom precis av Skype med familjen och är nu inne på maskin nummer 2. Har jobbat mig igenom en maskin röd, och håller på med en maskin mörkt. Bara två till innan jag är klar – kulören och handdukarna + badlakanen xD haha. Ska starta saneringen av badrummet nu snart. Jippi x) Är det inte härligt att bli vuxen ;D

Ha det superbäst allihopa och jag öskar er alla en trevlig helg här från den soliga landsbygden ^.^
Läses snart igen ;)
Miljoner kramar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0