My mother would be so proud of me xD

Okej, så jag måste bara klargöra, det är fortfarande mars va? I dag åkte jag in till Melton med tanken att jag (som vanligt) skulle slå mig ner på Neros, äta en muffin och dricka alldeles för många koppar kaffe innan mitt batteri tog slut på datorn och då skulle jag handla lite mat och sedan åka hem igen. Dock hade jag inte räknat med lördagsruschen och att det fortsatta fina vädret skulle lyckas locka ut de skygga englandsborna. (Jag har börjat inse att fint väder här i England det är lite som Mikaelimarknad hemma. Folk man nästan trott försvunnit från denna planetens yta uppenbarar sig helt magiskt som från ingenstans och beblandar sig med oss normala dödliga. Mysko!) Det räckte med en titt in på Nero för att inse att det inte fans en chans att jag skulle lyckas få ett bord där på ett tag så jag tänkte att aja, jag kan väl lika gärna ta en promenad innan jag kommer tillbaks och försöker igen. Så jag börjar röra mig runt stan och när det snabbt blev tråkigt (jag menar Melton är visserligen större än Market Overton men vi pratar fortfarande knappt större än skegrie) började jag röra mig mer mot parkområdet som jag pinsamt nog hitintills aldrig tidigare brytt mig om att utforska.

Tjugo minuter senare sitter jag nu med jackan bredvid mig, omigen i bara t-shirt utomhus i solen och äter årets första glass utanför ett supermysigt litet ”sommar kafé” (ni vet den där lilla lådan som i princip ser ut som en nergången sommarstuga men som magiskt nog ändå innehåller både glass, alla sorters kakor och mackor, kalla burkar läsk och juicer samt varma drycker som kaffe och te osv. och bara är öppet under de varmare dagarna på året) Fullkomligt underbart! :D Men igen – mars? Verkligen? Känns mer som slutet av juni.


Ca en timme senare (jag måste verkligen lära mig att skriva färdigt mina blogginlägg på en gång och inte bara skriva lite här och lite där och sen försöka klura ut hur jag ska lyckas få med allt och ändå få det att hänga ihop xD haha)
Träffade precis en sjukt intressant pappa med hans två små söner på 6 och 8 år. De satt vid ett av uteborden snett framför mig och en av sönerna råkade visst sparka en boll lite väl snett. Träffade mig i ryggen xD det var nog det roligaste som hände i dag. Slutade med att ”pappa” (jag måste lära mig att komma ihåg namnen på folk jag träffar xD haha) kom över och satte sig hos mig medan hans båda söner sprang runt och lekte runtomkring oss. Vi snackade i nästan en timme om allt möjligt krumelurigt. Hann till och med spela lite fotboll med killarna en stund innan de blev för rastlösa och ville fortsätta bort till skateparken de tydligen ska ha här i närheten.

Jag tror att jag har hittat mitt nya favoritställe för soliga sommardagar ^.^ Mamma, du borde vara stolt över mig, jag sitter ute i solen! Kan du tänka dig?! Haha. Se, jag gör framsteg. Det går långsamt…men det går! ;D


Och ja, det där med att bli klar med allt på en gång xD
Klockan är nu kvart i tre och jag har precis slagit mig ner på ett supermysigt litet medelhavskafé längs en av smågatorna här i Melton. Jag bestämde mig för ett tag sedan för att överge solen och småbarnsfamiljerna i parken och spenderade i stället ca en halvtimme med att vandra runt längs Meltons smågator. Detta är också något jag aldrig tidigare gjort förut xD I dag är en dag för nya upptäckter verkar det som ;) (Jag tror min far skulle bli stolt över det faktum att jag nu äntligen har övergett huvudgatan och rör mig runt längs smågator xD Sicken fröjd för mina föräldrar jag har börjat bli. Haha.) Men i alla fall, i väntan på bussen började jag som sagt ströva runt i lilla Melton och hux flux stod jag utanför ett supermysigt hål i väggen med uteservering i skuggan (förlåt mamma men över två timmars sol får räcka för en dag!) osynligt från huvudgatan. Så, ja, nu sitter jag och dricker en supergod vanilj latte som jag tappert försöker balansera på det klassiskt rangliga, runda lilla glasbordet som folk envisas med att ställa ovanpå lutande kullersten xD

Jag önskar att jag hade haft med mig min kamera i dag. Här serverar de kaffet som de gör på romantiska filmer (som jag för mitt goda rycktes skull självklart måste tillägga att jag aaaldrig tittar på ;P). Du går in och beställer en kaffe, inget annat, går ut och sätter dig för att vänta och tre sekunder senare tittar en ung tjej ut iförd grönt förkläde med ditt kaffet i en glaskopp ovanpå ett fat med två små vaniljkakor du inte ens beställde xD Jag vet inte ens hur jag ska förklara det utan att det låter superkonstigt :P Men ja, snacka mysigt! Jag lovar att komma tillbaks och ta med mig kameran nästa gång. Haha.

Oh, and speaking of…nothing; jag har köpt två par sommarbyxor i dag (kortare jeans bara, men ändå!) Bara £7 styck och en hel hög med klistermärken för brev och vykort hem samt framtida scrap bookings projekt :D Jag skyller på Sandra, hon har gjort mig beroende :P haha. (Det är himskans rent vad jag skyller på folk så fort jag blir kreativ och inser att jag bara måste spendera pengar.)


Och ytterligare 6 timmar senare :P (Det här är sista biten, lovar!)
Tog fyra bussen hem, var tillbaks på the Lodge Trust runt halv 5 och tio minuter senare var jag ute igen. Gick i princip bara in för att dumpa min enda kasse för i dag (jag är faktiskt riktig stolt över mig själv. Jag var i stan i fem timmar och det enda jag har handlat i dag förutom de där två paren byxor och lite klistermärken är en glödlampa och handtvål. Duktigt va?!) och byta skor. Jag bestämde mig nämligen på bussen hem att det var för fint väder för att bara sitta inne och jag har funderat ganska länge nu på hur lång tid det skulle ta mig att rent teoretiskt gå fram och tillbaks från grannbyn 2 miles (3,2 km) bort och ja, att bara fundera lär ju inte ge mig något svar. Det tar mig prick en timme och fem minuter att gå 6,4 km…om någon undrar :P haha.

När jag sen kom tillbaks hit så kom jag precis i tid för att ”hitta” en av mina kollegor (min handledare till och med) vattnandes sina blommor med fönstret på vid gavel. Slutade med att hon bjöd in mig på middag eftersom hennes man (sen två veckor tillbaks bara xD) jobbar i kväll.

Middagen ledde till den bästa koppen kaffe jag haft sen jag åkte hemifrån (inklusive de jag köper när jag e ute, stackars Edina, nu blir hon aldrig av med mig) och en film :) Vi såg the Incredibles. Haha. Jag har inte sett den på hur länge som helst! Jag rekommenderar, en film passande för hela familjen ;P

Nä, nu är det nog dags för mig att åtminstone göra mig halvt om halvt i ordning för sängen ^.^ Just nu sitter jag och googlar sommartider och försöker klura ut om jag ska ändra mina klockor nu i kväll eller i morgon kväll. Jag är förvirrad, vilket inte alls är bra för jag vill gå till kyrkan i morgon bitti! Ack och ve. Vad ska det bli av mig ;) haha.

Önska mig lycka till allihopa och ha det bäst tills nästa gång ^.^
Som alltid; miljoner kramar och massor med kärlek
Ta hand om er


P.s. Och igen, bara så där på tal om ingenting, kan någon förklara för mig hur det kan komma sig att jag nu, efter att bokstavligen ha tvättat ALLA mina strumpor och inte slängt bort en enda sitter med fem udda strumpor i knäet? Fem!! Jag menar allvarligt! Det här är ju galet. Det är nu bevisat, jag har försökt förklara för mamma i flera år men nu är det bevisat. Tvättmaskiner äter strumpor! Jag lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0