Soleksem och lata dagar

Klockan är halv sju på kvällen (min tid) och jag sitter uppflugen i min fönsterkarm och njuter av de sista solstrålarna. Jag kom precis tillbaks från min första vingliga övning på min nya skateboard. Jupp, ni läste rätt, jag har köpt en skateboard! xD

Sedan i början av förra veckan då det fina vädret anlände (och bestämde sig för att stanna) har det hänt en del klurigheter.

  1. Jag har börjat äta melon som aldrig förr. En av fördelarna med att helt plötsligt bo själv är att man inte behöver dela vilket betyder att jag nu har minskat min disk till en skarp kniv och en sked. (Kniven för att dela melonen i mitten och skeden för att sedan, ja, äta melonen :P) Inget klydd med klyftorna, inget ”du fick en större bit än mig”, inga tallrikar, inget sånt. Bara jag, en sked och en halv melon. Livet är underbart ibland xD haha
  2. Jag har omigen bestämt mig för att lägga om min kost och försöker att minska mitt godisintag…igen. xD Det brukar hålla i ett par veckor åt gången men nu med sommaren på intåg får vi väl se vad som händer. Haha.
  3. Jag har blivit helt besatt av promenader och frisk luft. Jag har också blivit smått besatt av, ja, skateboarding. Okej, så jag har alltid velat lära mig att åka men var för feg för att prova ordentligt när jag var i den rätta ”inlärnings åldern” för det och när jag sen kom upp i mellan- och högstadiet var det för pinsamt att röra sig utanför ”den man var”. Men här, herre gud, här vet ingen vem ”jag” är och även om jag totalt gör bort mig nu så åker jag ju ändå hem igen om fem månader och behöver aldrig komma tillbaks xD Så här, här har jag insett att jag kan göra i princip vad jag vill för det är ändå ingen som bryr sig = i dag var jag i Peterborough och köpte en skateboard för £10. Haha.

Det finns enorma fördelar med att emigrera hemifrån. Jag vill bara poängtera detta ;)


Okej, så, övriga intressanta händelser. Hm…:
I går hade jag moving and handling training. Superkul xD Vi var en hög härifrån the Lodge Trust som ännu inte gjort den ”kursen” så Kat gick igenom den med oss. Tog nästan hela dagen (mellan 9 och 4, inklusive en lunchpaus på en timme) men gud vad vi skrattade. Vi lärde oss att använda the hoist (liften? Lessen, vet inte vad den kallas på svenska men det är den maskinen som hjälper oss att lyfta folk o.s.v.) och vi lärde oss hur man ska lyfta saker, vilka skor vi bör ha, hur vi ska gå med folk o.s.v. Låter kanske inte jätteroligt men tänk er att ni är en grupp på 7 pratglada människor och att ni befinner er i en öppen korridor där boende lite då och då går förbi, stannar och tittar på en stund eller gör en rolig grimas och sen går vidare samtidigt som ni är indelade i smågrupper och håller på att lära er hur man hoistar upp någon från golvet med hjälp av praktisk övning xD Fluuum. Haha.

Åt lunch tillsammans med Beth, Sara och Michelle borta på country café. Vi satt ute i solen och snackade allmänt skit under hela lunchrasten. Följde sedan med Beth in till Oakham när dagen var över, fick träffa hennes man och se deras supersöta lilla skokartong till hus xD haha.

Gick sedan en promenad runt Oakham i väntan på bussen hem. Sprang in om Tesco (Englands variation av ICA) och köpte tre meloner och ett packet hallon :P Var tillbaks här igen runt klockan 6 då jag i princip bara dumpade mina saker på mitt rum och gick över till Bekah. Väl där hittade jag både Bekah och Sara. Slutade med att vi alla tre gick ner till pubben en timme senare x) Mysig kväll, härlig dag ^.^


I dag åkte jag då som sagt in till Peterborough (typ storstad, jag skulle nog våga gissa på att Peterborough är något mindre än Leicester bara). Janet (skotsk kollega, började för två veckor sedan ^.^) skulle ändå dit och när jag nämnde att det var min lediga dag i dag undrade hon om jag ville hänga med :) Vi åkte runt tio nu i morse och var tillbaks till klockan fem. Lång och solig dag som jag spenderade till största del sittandes ute ^.^ (Jag har en underbart röd nacke att bevisa det med. Suck.)

Och på tal om det, jag har nu fått årets första soleksem. Jupp, jag kommer officiellt aldrig att komma iväg till Indien. En veckas engelsk sol och jag har kliande prickar över båda händerna x) Life is a bitch.


Nä, nu ska jag nog skutta ner från min fönsterkarm för det börjar bli lite kallt här och folk tittar väldigt konstigt på mig. Jag antar att de aldrig har sett en volontär halvvägs ut genom ett öppet fönster på andra våningen tidigare :P

Ha det gött allihopa.
Kramar <3


Ps. (bara för att det är roligt) Dagens två insikter; jag har absolut ingen känsla för balans och när man försöker lära sig att åka skateboard går det mycket lättare om man lägger mer vikt på den främre foten än den bakre. Just in case you were all wondering ;) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0