The Tourist

I dag inledde jag min lediga helg med frukost i stan. Te och hallonmuffins framför en film på datorn (som jag alltid släpar med mig nu för tiden xD) på Costa i Oakham ^.^ Vaknade i morse och insåg att jag var i desperat behov av att ta ut pengar och Market Overton är inte stort nog för att ha en bankomat.

I kväll ska jag följa med Bekah och det övriga gänget från ungdomsgruppen jag träffade i söndags på en konsert/mässa där pengarna går till att stoppa sexhandeln. Ser fram emot det :) Resten av helgen ska jag nog mest spendera med att göra…öm, ingenting xD haha. Det var ett par veckor sedan som jag hade tid att göra absolut ingenting. Så i morgon ska jag nog inte göra mycket mer än att försöka ta mig in till Melton och sitta ett par timmar på Nero Café och på söndag ska jag till kyrkan med Dawn på morgonen och kanske ungdomsgruppen på kvällen. Vi får väl se vad som händer ^.^

Jag har slutat känna mig skyldig nu för att jag inte reser så mycket. Jag vet tillexempel att Carina har varenda lediga helg inbokad och att hon flyger och flänger över hela landet. Hon lever efter sin tegelsten till guidebok och i början var det lite...öm, stressande att höra om hennes planer xD haha. Som ni alla vet är jag inte så duktig på det där med att planera långsiktigt så jag tar väl lite dagen som den kommer :P och ja, i början var det lite jobbigt att hela tiden lyssna på hennes planer och så. Jag vet inte men jag hade liksom sagt hela tiden att när jag väl kom hit så skulle jag åka både hit och dit och se både det ena och det andra. Men ja, jag insåg väl ganska snabbt att jag helt enkelt inte pallar att resa så mycket och de få lediga dagar jag har spenderar jag hellre med att göra så lite som möjligt. Kalla mig lat men ja, sån är jag :P Jag åker hellre på dagsutflykter till Cambridge, Leicester, Birmingham eller liknande och tar en eller två helger här och där som jag gör något större/vettigare av än att spendera varenda lediga minut med att ”upptäcka landet” xD haha.

Om igen x-antal timmar och denna gång en konsert senare x)
Awesome! (Det är för övrigt mitt nya favorituttryck/ord för denna månaden. Haha) Nä, men allvarligt, det var helt jäkla AWESOME! Hade så sjukt roligt! Jag har helt tappat rösten och jag kan inte ens tänka klart just nu xD haha. Så sjukt härlig kväll!



Ps. The Tourist är filmen jag tittade på när jag började skriva detta i ”morse” (runt halv ett) och om ni inte redan har sett den så rekommenderar jag :P haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0