Mission: impossible – mission: accomplished

Så, tillbaks igen. Och gissa vad, det regnar. Har gjort det hela dagen.

Jag är så stolt över mig själv. För första gången i hela mitt liv (typ) har jag lyckats hålla en hemlighet för min kära mor. Jag lovar, första gången! Och jag kan fortfarande inte riktigt fatta att jag och pappa lyckades hålla det här hemligt för mamma. Men herre gud, vi fick jobba hårt för det.

Under de senaste två månaderna har jag och pappa pratat, mailat och planerat fram och tillbaks för denna helgen. Jag insåg nämligen för ett tag sedan när jag la ut alla mina lediga helger framför mig att jag var ledig mellan den 3 och 6 maj. Mamma fyllde 40 nu den 5 maj och har beklagat sig ganska mycket över att jag inte skulle vara hemma för hennes stora dag. Det var typ här som iden föddes. Vi skulle överraska mamma. Min mamma! Ni vet, kvinnan som kallar till familjeråd och pressenterar en redan färdigställd plan över hennes egen överraskningsfest med tillhörande (också redan färdigställd) matsedel. Låter som en riktigt bra överraskningsfest va? Mamma hanterar inte precis överraskningar särskilt bra om vi säger så xD haha

Men trotts ansträngda skypesamtal (då jag var helt övertygad om att nu var det kört, nu hade hon listat ut det) och nya planer som inte riktigt passade superbra in med min och pappas plan till att börja med (och som vi inte precis kunde berätta för henne om för då hade det inte varit en överraskning längre) så lyckades vi. Hon hade ingen aning!

Efter en lång dag på diverse olika tågstationer och flygplatser hämtade farmor och farfar mig på Hyllie och skjutsade mig hem. Pappa hade från början tänkt ”jobba över” för att komma och hämta mig men Calle hade fått en tid hos läkaren för hans rygg som han var tvungen att gå på så farmor och farfar ryckte in som räddare i nöden. Väl hemma i Trelleborg släppte de av mig på parkeringen bakom huset så att mamma inte skulle se från fönstret att jag kom. Det var strålande väder (vilket är sjukt orättvist för det är ju nästan sommar hemma och här i England springer jag runt i vinterkängorna fortfarande) så jag tänkte att jag kollar väl bakdörren. Och mycket riktigt var den piv öppen och hundarna var ute i trädgården. De skällde ganska mycket när de såg mig men pappa kom ut och lugnade ner dem. Jag lyckades ta mig hela vägen in till köket utan att mamma märkte mig och när jag lite sådär helt random frågade vad det blev till middag började hon första svara (i tron om att jag var min syster) innan hon vände sig om och såg mig. Då skrek hon. Skrek! I fem minuter! Som sagt, min mamma klarar inte riktigt av överraskningar xD haha. Det var helt underbart! Bästa hemkomsten hitintills :P

När mamma väl lugnat ner sig lite blev det massor med kramar och en detaljerad sammanfattning av det senaste familjeskvallret.

Fredagen spenderades först med mamma och Stina i stan för en fika och lite shopping, sen tillsammans med Calle då han tappert försökte lära mig att spela WoW (World of Warcraft). Vi insåg ganska snabbt att jag inte precis är en naturbegåvning men jag går att lära…efter et teg xD haha. Mormor svängde förbi en timme på mitten också vilket var mysigt ^.^

På kvällen träffade jag Sandra för middag och drinkar på A9 vilket efter ca 40 minuter utvecklades till ”middag med Sandra och resten av familjen”-kväll på A9 då det visade sig att resten av gänget också hade haft planer på att äta där för att fira mamma lite. Vi hade alla superkul (tror jag…jag hade i alla fall superkul xD) och det diskuterades allt från lärarpolitik till vardagslivets senaste små galenskaper.

Då familjen kände att de fått nog stannade jag och Sandra kvar för ytterligare några drinkar och kaffe (RIKTIGT kaffe. GOTT kaffe. Jag var i himlen!) När vi sen kände att vi nog också var klara med hela den biten men inte riktigt ville avsluta kvällen gick vi hem till mig och bestämde oss för att se en film. Slutade med den oslagbara klassikern: Pretty woman. En riktigt bra feel good film om ni frågar mig ^.^

På lördag morgon var det dags för den traditionella sångstunden för födelsedagsbarnet + packeter, ljus (och den här gången) champagne på sängen. Efter en del skålande, massa kramar och glittrande packeter gick vi alla ner igen för frukost.

Mamma bestämde sig för ett par veckor sedan att hon ville åka upp till Helsingborg över sin födelsedag och stanna på hotell över natten så efter frukosten och lite snabbpackande från min sida bar det av till Helsingborg och sedan (efter att ha dumpat våra väskor på rummen) över till Helsingör med färjan för dagen. På kvällen blev det kinamat och mer skålande för mamma ^.^

Söndag morgon bjöd på en snuskigt tidig start då min väckarklocka ringde 06.03. Vi (det vill säga pappa) hade hittat ett tåg till mig direkt från Helsingborg till Kastrup i tid för mitt flyg som avgick klockan 10. Problemet var bara att tåget gick redan 07.12 på morgonen så det var upp tidigt för min del, redan innan hotellfrukosten ens var serverad x) Mamma och pappa bestämde sig snabbt för att följa mig till tåget (vilket inte alls var nödvändigt men otroligt uppskattat :D) så kvart i 7 träffades vi i korridoren utanför våra rum. Stina hade vaknat av mitt alarm men Calle sov fortfarande som en gris när jag smet ut. Jag var ganska avis om vi säger så xD haha.

Runt halv fem (engelsk tid) var jag äntligen tillbaks på mitt rum här igen efter många timmar av bara väntan på båda flygplatser (först i väntan på flyget och sedan i väntan på tåget vidare) och även på Oakhams tågstation där jag väntade i ca 40 min på min taxi. En halvtimme senare skypade jag med mamma och pappa för att berätta för dem att jag kommit fram ordentligt och när vi la på tio minuter senare var jag i princip redo att gå och lägga mig xD haha.


Nu i dag (måndag) har jag inte gjort särskilt mycket. Slöat mest faktiskt x) Tittat på filmer, läst en bok, jobbat fem timmar (kort skift i dag. Skönt!) och skrivit ihop detta. Nu ska jag nog gå och lägga mig.

Ha det bra allihopa så ses vi snart igen :) Nu är det bara en månad tills jag kommer hem igen för Stinas student och om en vecka kommer pappa med familj till England :D
Miljoner kramar till er alla.
<3


ps. Farmor, jag vet att du läser så jag ville bara hälsa och hoppas att allt går som det ska nu. Krya på dig och ta hand om dig! <3


(Opps. Jag somnade visst innan jag han publicera. Pinsamt. Aja, här kommer det i alla fall xD Kram på er alla!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0