Redogörelser och melodifestivalen.

Engelskmännen vet verkligen inte vad begreppet ”lagom” betyder. De har inte riktigt förstått det här med ett ”mellanting”. Eller som en av mina kollegor så klockrent beskrev det nu under lunchen i dag: ”it is one extrem after another”.

Hela förra månaden var det svinkallt men sen för två dagar sedan kom värmeböljan igen. Och gud vad varmt det är!

Okej, så jag vet att jag har klagat lite på kylan under den senaste tiden och jag hävdar fortfarande att det är smått galet att jag springer runt i vinterskor i maj men herre gud, det här är värre. Miljoner gånger värre! Värmen klagar jag inte så mycket på det är snarare klibbigheten och det faktum att det känns som om luften står still jag inte riktigt kan hantera xD haha. Så, jag ska sluta klaga nu :P Lovar, behövde bara få det ur mig x)

Bortsett från den lilla klibbigheten under de senaste två dagarna så har det varit en helt underbar helg och vecka!

I lördags hade vi som sagt Garden Partyt. Uncle John med särbo kom och hälsade på vilket var superroligt :D Jag hann även träffa Beth innan ”partyt” och på kvällen sprang jag på Sara (en av mina kollegor) vars familj var här och hälsade på. De skulle iväg till pubben för middag och undrade om jag ville hänga på. Så ja, varför inte xD haha. Supermysigt! Fick träffa hennes föräldrar och morföräldrar samt syster och hennes kollega/bästa kompis/”sambo” som hade följt med henne hit.

Söndagen flöt förbi i en behaglig dimma av trötthet då jag nästintill halvsov mig igenom halva dagen kändes det som xD haha. Träffade Carina på kvällen och såg en film samt delade en flaska vin. Mys ^.^

Den här veckan har det inte precis hänt så mycket. Jag har pratat en hel del med Calle på skype. Han lades in på sjukan för ryggen i går så vi har spenderat de senaste nätterna med att prata om allt annat än just det och bara, ja, umgås…via skype xD

Nä, nu ska jag snart ner till bussen och åka in till Oakham. Har slut på bröd, mjölk och grönsaker igen och i varmt väder ska man äta mycket frukt (enligt mig)…vilket är en annan sak jag inte har hemma xD haha.

Saknar er
<3


X-antal timmar senare
Sitter och tittar på melodifestivalen (Eurovision Song Contest, om vi ska vara petiga xD). Det är den andra semifinalen i kväll och Sverige tävlar. Det känns faktiskt ganska flummig att titta på det härifrån med engelska kommentatorer. Insåg precis att jag kommer få höra kommentarer om Sverige som för en gång skull inte bara säger ”vi är självklart bäst och kommer vinna utan tvekan”. Skönt!

Var mitt i ett skypade-samtal med Emelie (den svenska volontären från Malmö) då klockan slog 8 (vår tid) och vi båda insåg att melodifestivalen hade börjat! Herre gud! xD haha. Så efter ett hastigt hej då och ett löfte om fortsatta kommentarer via facebook på alla bidragen bänkade vi oss framför våra Tv-apparater i vars en ende av England och fortsatte sedan (som lovat) vår konversation via kommentarer på facebook. Man måste älska dagens teknologi xD haha.


Oh, nu är det Sveriges tur. Wow! Okej, jag tar tillbaks det där om att jag slipper höra samma stela kommentarer i år igen. Det verkar som om det inte bara är vi svenskar som tycker vi är bäst. Jag pressenterar stolt de engelska åsikterna om vårt bidrag i år: She is a big favourite to win. They always do well, Sweden. They have ABBA to thank for that I guess.”

Övriga roliga/minnesvärda kommentarer från i kväll:
”If you are sensitive to strokes this number contains a lot of very strong, flashing lights”
En klockren och klassiskt engelsk kommentar som dyker upp innan varje bidrag med starka, blinkande ljus. Första gången denna lilla godbiten dök upp var precis innan låt nummer två, alltså bara tio minuter in i programmet. Health and Safety. Du kan aldrig få för mycket av det och det finns inga tillfällen i livet då du inte kan använda det (Engelsk motto, jag lovar!). Välkommen till England mina vänner, hemland till många stolta tedrickare och uppfinnare av Health and Safety. Suck! -.- haha x)

“Are they gay or just European? You decide for yourself.”
Det här var också en återkommande kommentar som framförallt dök upp i samband med de bidrag som hade en manlig huvudsångare/dansare. Andra gången den dök upp var inför/i samband med Norges bidrag faktiskt xD haha. Då var den formulerad som ”lets play another round of ’gay or just European’”.



Och sen dök det upp en ABBA-låt xD Pausunderhållning under röstningen: samtliga vinnare från de senaste fem åren samlade på en scen, sjungandes Waterloo. GO SWEDEN!!!!


Nä, nu är det dags för mig att faktiskt publicera och sedan gå och ta tag i Bekahs kök som jag har fått låna under veckan (till följd av att det nu ser ut som om en bomb har slagit ner där inne). Jag måste hinna städa innan hon kommer hem i morgon xD haha.

Ta hand om er allihopa
God natt
<3


(ps. mest för framtida bruk då jag lär ha glömt detta: Sverige gick vidare till finalen xP)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0