Testunder och tillsägelser

I dag har jag blivit tillsagd två gånger att jag inte är en ordentlig engelsk kvinna. Två gånger, av två olika människor, vid två helt olika tillfällen och helt oberoende av varandra. Och orsaken till detta: jag var dum nog att tackade nej till en kopp te. Ve och fasa! Hur kunde jag? Och två gånger dessutom! Fy skäms på mig xD haha.

Den första koppen blev jag erbjuden fem minuter efter dagens första ”tea break” då jag fortfarande hade smaken kvar i munnen efter den kopp te jag precis hade avslutat. Janet (en av mina kollegor; en liten och satt kvinna i 50års åldern) tittade på mig som om jag kom från mars och sa med lite halvsträng röst till mig att jag ännu inte hade lärt mig hur en ”proper English woman” betedde sig.

Den andra koppen te jag tackade nej till för dagen var precis efter middagen hemma hos Victoria. Vi träffades nu i kväll och pratade i ett par timmar och jag tror att hon har tagit på sig det oändliga uppdraget att se till så att jag äter någon form av lagad mat utanför mina arbetstider. Efter varje måltid har hon (eller ja, engelskmännen i största allmänhet) en tendens att erbjuda en kopp te redan innan vi avslutat måltiden. I dag kände jag inte riktigt för en varm kopp te efter den varma maten så jag tackade nej. Hon tittade också väldigt konstigt på mig och skrattade sen till lite innan även hon lite sådär skämtsamt kommenterade att jag ännu inte hade blivit en ordentlig engelsman.

Flummig dag xD Jag kan lova att jag nu om inte tidigare verkligen har förstått den engelska tekulturen. (Eller ja, förstått och förstått…uppfattat snarare xD)

Ville bara dokumentera dessa små vardagliga galenskaper jag tycks snubbla över här borta och önska er alla en fortsatt trevlig helg ;)
Ta hand om er
Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0