The earth just keeps moving all over the place - Tory Belleci, Mythbusters

Oj då. Det är visst redan torsdag och jag insåg nu i morse att jag inte har uppdaterat sen…öm, förra helgen tror jag det var xD opps. Men men, det är ju lätt att ändra på :P

Så. Den senaste veckan. Hm, bortsett från i måndags har det inte precis hänt sådär supermycket är jag rädd. Så jag berättar väl om i måndags då x)

I måndags var det äntligen dags att träffa familjen igen. Den här halvan av familjen har jag inte sett sedan i julas och de är på semester i London nu den här veckan så i måndags träffades vi i Cambridge. Lite sådär lagom mitt emellan oss allihop liksom x)

Klockan 6 ringde min väckarklocka första gången och 7.20 satt jag på bussen i till Oakham. Väl i Oakham hade jag sedan nästan två timmars väntetid på tåget så jag satte mig med en ny bok, en kopp te och en yoghurt (frukost) inne på Costa och fördrev tiden en stund.

8 minuter över 11 skuttade jag av tåget i Cambridge och drog mig mot utgången. Väl där väntade hela familjen på mig med Truls i spetsen.

Jag vill bara säga att det är ju helt sjukt vad mycket man missar när man är borta så här. Truls har inte bara växt minst en hel decimeter (vilket för min del betyder att jag nu är både äldst och kortast av alla mina syskon) och gått upp vad jag misstänker är nästan två skostorlekar sedan sist vi träffades i julas utan han har även kommit in i målbrottet! xD haha. Nä, men helt seriöst, herre Gud, även ”ungarna” börjar visst bli stora nu :P

Efter kramar laget runt bar det av in mot stan för en flummig dag tillsammans.

Runt halv 1 hittade vi ett litet hål i väggen där vi bestämde oss för att äta lunch och efter en något förvirrad beställning gick vi upp på ovanvåningen och satte oss för att vänta på maten. Ett tag senare kommer killen bakom disken upp med våra helt underbart goda kycklingtallrikar. Mums!

Då lunchen väl var avklarad och vi alla var sådär lagom, överdrivet mätta drog vi ut i det något ruggiga vädret igen. Det regnad tack och lov inte men det var ganska kallt.

Klockan fyra gick mitt tåg hem och familjen hade bestämt sig för att följa mig till stationen :) Så lite över tre började vi alla dra oss tillbaks dit igen. Kvart i fyra blev det hejdå-kramar och avvinkningar till både höger och vänster och innan jag viste ordet av satt jag på tåget igen :P

Jag/vi (hoppas jag) hade en supermysig dag i Cambridge. Full med knäppa skratt, knasiga konversationer, många kramar och flummiga affärer. (Vilket påminner mig om att jag bara måste dela med mig om mina magiska framgångar xD haha. Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv. Fem timmar i stan och det enda jag köpte var lite pennor och en burk te. Och det var inklusive ett väldigt långt besök i en helt underbar sci-fi/serietidningsaffär. Är jag inte duktig? ;P)


Tisdag och onsdag har flutit förbi i en röra av sena skype-samtal med Calle, för lite sömn och jobb x) Inget nytt på den fronten med andra ord. Haha.

Dock blev jag superglad då jag i går äntligen (efter månader av letande) hittade en studentpresent till systra mi :D Det är helt sjukt. Hon tar studenten om nästan prick tre veckor nu. (Tre veckor och en dag för att vara exakta). Flum x)

Nä, nu börjar jag jobba om en kvart så jag borde nog publicerar detta och sedan leta upp mina skor :P haha. (Jag vet att de ska vara här någonstans…)

Ha det superbäst allihopa så hörs vi snart igen.
Pözz och kram
<3


Kommentarer
Postat av: Pappa F

SUPERDUPERMYSdag hade vi! Och vi tog igen där du var återhållsam. Vi gick nämligen tillbaka till Primark... Say no more! :)

2012-05-19 @ 19:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0